چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 374724
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
حجت الاسلام مرتضی خاکباز - لرستان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت:لرستان از استان های پیشرو در ثبت موقوفات به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ حجت الاسلام مرتضی خاکباز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:قدمت وقف در استان لرستان به بیش از هزار و ۱۰۰ سال می رسد ،بطوریکه وجود موقوفه قدیمی میر نظام الدین سید احمد مدنی از موقوفه های قدیمی این استان گواه این مطلب است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از ۹۸ موقوفه منفعتی و انتفاعی در استان لرستان به ثبت رسیده است افزود:روحانیون،رسانه و فعالان دین و فرهنگ تلاش کنند تا شاهد ثبت موقوفات بیشتر در زمینه های متعدد باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان موقوفی تخصصی سرطان در شهرستان بروجرد هم اکنون در مرحله اتمام فنداسیون است تصریح کرد:با ساخت این مرکز تخصصی درمانی برخی از مشکلات حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام خاکباز ، ساخت هتل امامزاده درب گنبد،رستوران ازنا و منازل مسکونی را نیز از دیگر فعالیتهای عمرانی برای موقوفات استان برشمرد و خاطر نشان کرد:در سال ۹۵ نیز مجتمع درمانی تجاری در پلدختر ،ساخت گلخانه صنعتی ازنا و واحدهای تجاری بروجرد نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی انجام امور فرهنگی در امامزادگان را از جمله  اقدامات اوقاف و امور خیریه برشمرد و اظهار داشت:اجرای طرح حفظ قران کریم نیز از دیگر برنامه های محوری اوقاف و امور خیریه است که در این زمینه نیز استان لرستان در سال ۹۳ رتبه دوم کشوری را در طرح تربیت حافظان قرآن کریم کسب کرد و امسال نیز پس از برگزاری آزمون کتبی پیش بینی می شود این رتبه همچنان حفظ شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان اجرای طرح آرامش بهاری در آستانه نوروز در امامزداگان را نیز از جمله برنامه های شاخص اوقاف برشمرد و گفت:برگزاری سوگواره های یاس نبوی،بصیرت عاشورایی و برپایی خیمه های معرفت نیز از دیگر برنامه های اوفاف و امور خیریه در طول سال است

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha