یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام هاشمیان مدیر جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: آسیب های تربیتی درون جامعه را باید شناسایی و نسبت به حل آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدسجاد هاشمیان در جمع مدیران و کارکنان جامعه الزهرا(س) با اشاره به اينكه موضوع تربيت يكی از مهمترين مسايل در مراكز علمی است، اظهارداشت: مسئله تربيت گاهی در هياهوی كار های پر سر و صدا مغفول واقع شده است و اگر بخواهيم با يک نگاه وسيع تر به مسايل بنگریم، اين موضوع در كل كشور با آسيب فراموشی مواجه است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ايران با تمام توفيقات استثنايی و تاثير گذاری كه در سطح جهان داشته و خواهد داشت و به عنوان الگو معرفی شده است، متاسفانه در داخل با آسيب های تربيتی مواجه است كه بايد در حل آنها تلاش كنيم.

مدير جامعه الزهرا(س) که در نشستی موضوع ارايه گزارش عملكرد معاونت فرهنگی تربيتي اين مركز در سال ۹۴ در سالن جلسات دفتر مديريت سخن می گفت، افزود: هدف از برگزاری جلسات شوراي جامعه الزهرا(س)،  تقويت و انسجام بخش هاي داخلي است كه در هر جلسه هر بخشي گزارش فعاليت هاي يكساله خود را ارايه مي كند.

وي افزود: همچنين به واسطه حجم بالا و گسترده فعاليت ها در جامعه الزهرا(س)، بسيار از اين زحمات پوشيده و پنهان مانده بود و اين جلسات در معرفي اين فعاليت ها موثر بوده است.

مدير جامعه الزهرا(س)تصريح كرد: به دليل شرايطی كه در جامعه الزهرا(س) حاكم است، مدير به راحتی نمي تواند به فضاهای داخلی ادارات ورود پيدا كند و وارد صحنه شود و از نزديک فعاليت ها را رصد كند، بنابراين اين نشست های داخلی علاوه بر اينكه می تواند فعاليت ها را منتقل كند، می تواند سبب افزايش انسجام، هم افزايی و همراهی در مجموعه شود.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان اضافه كرد: اين نشست ها با برخي از بخش ها انجام شده است و كاركنان با متانت و بي پرده و در كمال ادب و دلسوزی حرف های خود را در ميان گذاشتند و بر روی آن ها تصميم گيری هايی نيز شد.

مدير جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهميت تربيت و ضرورت ايجاد تحول بنيادين در نظام تربيتي بيان كرد: متاسفانه خيلي از كساني كه صادقانه مي خواهند موضوع تربيت را ساماندهي كنند و بايد تربيت را شكل دهند، به جاي رفتن به سمت فلسفه هاي خودي، به سمت فلسفه هاي چيني، هندي و يوناني رفته اند.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بر اين مسئله تاكيد دارند كه فلسفه اي كه پايه كار برنامه كشور و در عمل نباشد فايده اي ندارد.

استاد حوزه تا كيد كرد: تغيير نظام سابق تربيتي و بازسازي آن به دليل ناكارآمدي در عمل و آن هم به دليل بي توجهي به مسايل روز و جديد بسيار مهم و از وظايف همه ما است.

وي اضافه كرد:  بي تفاوتي به نسل هاي جديد و نگاه نكردن به تفاوت هاي كه در طول زمان در نسل ها ايجاد شده است و همچنين صدور دستور العمل ها و نسخه هاي تربيتي و فرهنگي بر اساس آنچه در كتب قديم وجود داشته است از جمله عواملي است كه ما را در بحث تربيت عقب نگه داشته است.

وي با اشاره به اينكه جامعه الزهرا(س) نيز به عنوان بزرگ ترين مركز علمي حوزوی كشور داراي مسئوليت مهمي است، اضافه كرد: جامعه الزهرا(س) بايد علاوه بر گسترش مسائل تربيتي در داخل مجموعه، نگاه استاني، كشوري و حتي جهاني داشته باشد و در اين ميان مسئوليت بزرگ بر دوش معاونت فرهنگي تربيتي است چرا كه داراي شرايط ويژه تري است و مي تواند به راحتي نقش آفرين باشد.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان با بيان اين كه در رويكرد جديد جامعه الزهرا(س) كه خواهران عهده دار مسئوليت هستند، بستر تحولات فراهم تر شده است، گفت: معاونت فرهنگي تربيتي بايد زمينه شناخت آسيب هاي تربيتي را فراهم تر كند و براي اين آسيب ها چاره انديشي كند.

وي دنيا طلبي و علاقه به مناسب دنيوي را آسيب كل نظام حوزه ها دانست و افزود: بايد مراقب بود تا دنيا طلبي و توجه به مناسب دنيايي در حوزه هاي علميه نفوذ نكند و امام راحل نيز دنيا طلبي و دنيا خواهي را به عنوان مهمترين آسيب حوزه هاي عليمه عنوان مي كردند.

مدير جامعه الزهرا(س) ادامه داد: بايد مراقب باشيم كه عمل ما، ناقض تبليغات و حرف هايمان نباشد در غير اين صورت نمي توانيم طلاب را به سمت اهداف والا هدايت كنيم.

وي در پايان با اشاره به اينكه كارها و فعاليت ها بايد خالصانه و براي رضاي خدا باشد، گفت: به روابط عمومي پيشنهاد مي كنم كه شعار جامعه الزهرا(س) را در همه كار ها، پوستر ها و تبليغات فرمايش حضرت صديقه كبري باشد كه مي فرمايند: من أصعد إلي الله خالص عبادته، أهبط الله إليه أفضل مصلحته (كسي كه عبادت خالصانه اش را به سوي خدا بالا بفرستد، خداوند بهترين مصلحتش را به سوي او فرو خواهد فرستاد).

در پايان مديران معاونت تربيتي فرهنگي جامعه الزهرا(س) گزارشي از فعاليت های سال ۹۴ خود ارايه دادند.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha