شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سید هاشم صفی الدین

حوزه/ رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: طبقه ای سیاسی در لبنان سال ها با هدایای سعودی برای موضع گیری طبق مصلح آل سعود زندگی کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید محمد موسى سلمان با اشاره به تلاش های ساسی صورت گرفته در لبنان گفت: بدون تفاهم سیاسی بر اساس اصول ثابت و واقعیت ها هیچ آینده ای برای لبنان نخواهد بود

وی با تاکید بر اینکه تفاهم سیاسی نباید براساس رویاها و توهماتی باشد که از سفار تخانه ها بیرون می آید خطاب به کسانی که به هدایای سعودی دل خوش کرده بودند گفت: اگر عربستان برای رسیدن به آرزوها و اهداف خود بخواهد به لبنان بیاید وقتی مجبور شد عقب نشینی کند خسارت و زیان خود را مشاهده خواهد کرد.

صفی الدین ادامه داد: ما ملت لبنان باید به مرحله ای برسیم که بدون کمک و منت هیچ کسی خودمان کشور و جامعه‌مان را بسازیم.

** لبنانی ها از چشم دوختن به درب سفارتخانه ها دوری کنند

وی با اشاره به تلاش ها خارجی برای تاثیرگذاری در لبنان اظهار داشت: برخی سفارتخانه ها قبل از کمک مالی به افراد از آن ها می خواهند که موضع گیری سیاسی کنند که امیدوارم برخی لبنانی ها از ذهنیت گدایی و چشم دوختن به درب سفارتخانه ها دوری کنند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: طبقه ای سیاسی در لبنان وجود دارد که سال های طولانی با هدایا و پشتیبانی سعودی برای موضع گیری سیاسی طبق مصلح آل سعود زندگی کرده اند.

وی با بیان اینکه لبنانی ها بدون اخاذی و منت گذاری سعودی ها قادر به زندگی هستند یادآور شد: در ماهی که گذشت ما دیدیم که می توان بدون منت سعودی ها نیز زندگی کرد و این مسئله دلیل این است که ملت لبنان با تکیه بر توان خود می تواند وضعیت کنونی و آینده سیاسی خود را اداره کند.

** نشانه های شکست و فرسودگی در عربستان نمایان شده است

صفی الدین با بیان اینکه نشانه های شکست و فرسودگی در عربستان نمایان شده است گفت: آل سعود در یمن و سوریه هیچ گزینه ای جز تن دادن به فرآیند سیاسی ندارد و تفاهم سیاسی همان چیزی است که طی سال ها گذشته یمن و سویه درباره آن صحبت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای استیلاء بر عراق، یمن و سوریه تلاشی شکست خورده است خاطرنشان کرد: تلاش ها سعودی با زورگویی و خرج پول و کمک گرفتن از آمریکا، تسلیحات اروپایی و قطعنامه های سازمان ملل به نتیجه نخواهد رسید؛ زیرا امروز مسیر حرکت به سمت فعالیت های سیاسی است و آل سعود چاره ای ندارد جز اینکه در برابر این واقعیت سر تعظیم فرود آورد و در برابر حقایقی که با خون و جان قربانیان نوشته شده است تسلیم شود.

انتهای پیام/

20/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha