شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام عبد الجواد ابراهیم فر

حوزه/ با توجه به امکانات روزآمد، مانند اینترنت وسایل علمی و آموزشی و توانمندی پژوهشی حوزه؛ باید مبلغانی که در مناطق مختلف هستند با حوزه ارتباط داشته باشند و از نظر علمی و آگاهی ارتقا یابند.

حجت الاسلام والمسلمین عبد الجواد ابراهیم فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با ضروری دانستن حضور طلاب در مناطق مورد نیاز و ترویج معارف ناب اسلامی گفت: حوزه باید ساز و کاری بیندیشد که طلاب و توانایی های تبلیغی آنها را بررسی و بر اساس این، طلاب را طبقه بندی نماید.

وی با بیان این که حوزه می تواند طلاب را بر حسب اقتضائات و نیازهای تبلغی، برای حضور در مناطق مختلف مورد نیاز تشویق نماید، گفت: حوزه باید طلابی که استعداد مهاجرت دارند را بشناسد و زمینه هایی در شهرستان ها و مراکز استان ها برای حضور آنها پیشبینی کند.

استاد حوزه  خاطرنشان کرد: افرادی هستند که آمادگی مهاجرت دارند، ولی جایی که متناسب با شرایط زیستی آنها و امکاناتی که در نظر دارند، مطابقت داشته باشند، وجودندارند. برخی سطح معلوماتشان برای حضور در مراکز استان ها کافی نیست و برخی نیز دارای سطح دانش خوبی هستند که در شهرستان ها از آن به خوبی استفاده نمی شود.

وی شناسایی و طبقه بندی توانایی های علمی و تبلیغی طلاب را نیازمند تشکیل ارگانی در درون حوزه دانست و گفت: مجموعه مجمع نمایندگان طلاب، مجموعه خوبی است که به کار گرفته شوند و از مجمع نمایندگان در خواست شود تا اگر در شهرستان ها و مراکز استان ها افرادی را می شناسند، با حفظ رتبه علمی و استعدا و توانایی شناسایی و مهارجرت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم فر امکان ادامه تحصیل و دانش افزایی مبلغان را از دیگر ضروریاتی دانست که حوزه عهده دار آن است، گفت: با توجه به امکانات روزآمد، مانند اینترنت که در سراسر کشور وجود دارد و امکانات علمی آموزشی و پژوهشی حوزه؛ باید مبلغانی که در مناطق مختلف هستند با حوزه در ارتباط داشته باشند و از نظر علمی و آگاهی ارتقا یابند.

وی ادامه داد: امروزه هم نیازهای داخلی و هم خارج از کشور اقتضا می کندنسبت به مهاجرت طلاب و فعالیت های سازماندهی تبلغی اهتمام جدی داشته باشیم. البته در این عرصه هم باید به نیازهای داخلی و هم به نیازهای جهان توجه داشت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اصل مهاجرت، امری ضروری است و جامعه نیازمند آن می باشد، بنابراین و جامعه اسلامی ما به قشر طلبه احترام می گذاردو از طلاب حرف شنوی دارند. نمود و وضوح این سخن، حضور  طلاب در جمع خانوادگی گروه های مردمی مانند حج و عتبات بیشتر به چشم می خورد.

وی ادامه داد: مردم احساس می کنند طلبه صادقانه جزو خانواده آنهاست و نیازهای معنوی که نیازهای ضروری است را برآورده می سازد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha