یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار شهردار قم با ایت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ملت بدون ثروت مادي فقير بوده و ستون فقرات او شكسته است؛ اكنون اين ثروت‌ها در بانك‌هاي ربوي جمع‌آوري شده در صورتي كه ظرفيت‌هاي بسياري در نقاط مختلف كشور نيازمند اين سرمايه‌هاست.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي امروز در ديدار با دكتر سقائيان‌نژاد شهردار و سيد مهدي صادقي استاندار قم كه در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا انجام شد، با بيان اينكه همدلي و همزباني مسئولان استاني نعمت است، اظهار كردند: اگر رهبري همانند حضرت علي(ع) در جامعه رهبري كند اما در اين جامعه اختلاف باشد، شكست قطعي خواهد بود.

ایشان اضافه كردند: اكنون ايران اسلامي در ميدان مين قرار دارد زيرا دشمنان با توطئه‌هاي مختلف براي از بين بردن دستاوردهاي اين كشور اقدامات بسياري را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

اختلاف نظر در حوزه مسائل اساسي كشور قابل قبول نيست

 استاد حوزه با تاكيد بر اينكه اختلاف نظر در حوزه مسائل اساسي كشور قابل قبول نيست، مطرح كردند: افزايش آمار طلاق و ناهنجاري‌ها مختلف نشان از خودخواهي افراد بوده و اين غرور و خودخواهي بدترين دشمن جامعه اسلامي است.

 

معظم له  با اشاره به اينكه مردم جامعه اسلامي نقش‌هاي مشخصي را در امور مختلف بر عهده دارند، تصريح كردند: شيوخ بي‌عقل خليج فارس بستر ايجاد پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در منطقه را فراهم كرده و رشد گروه‌هايي از جمله داعش تهديدهاي مختلفي براي جهان اسلام به دنبال داشته است.

حضرت آیت الله جوادي‌آملي با بيان اينكه برخي از اختلاف نظرها قابل برطرف شدن است، گفتند: اقتصاد مقاومتي فني نيست، بلكه فرهنگي بوده و در اين اقتصاد به ايستادگي در برابر مشكلات توجه ويژه شده است، زيرا اگر بخواهيم در برابر بيگانه نه بگوييم بايد وضعيت اقتصادي مناسبي داشته باشيم و ملت گدا قدرت ايستادگي ندارند.

ایشان از مفهوم اصلي فقير در ادبيات عربي ياد كرد و ادامه دادند: ملت بدون ثروت مادي فقير بوده و ستون فقرات او شكسته است؛ اكنون اين ثروت‌ها در بانك‌هاي ربوي جمع‌آوري شده در صورتي كه ظرفيت‌هاي بسياري در نقاط مختلف كشور نيازمند اين سرمايه‌هاست.

تاريخ آمريكا با ايران قابل مقايسه نيست

حضرت آیت الله جوادي‌آملي با بيان اينكه در حقيقت كاري از آمريكا ساخته نيست، عنوان كرد: تاريخ آمريكا با ايران قابل مقايسه نيست و با نگاه به وضعيت كنوني اين كشور مي‌توان گفت كه كاري از آن ساخته نيست، اما اگر اين كشور از گزينه نظامي سخن به ميان آورد براي برخي افراد مهم است در صورتي كه اگر خداوند بگويد گزينه نظامي روي ميز قرآن است به آن توجه نمي‌كنند كه اين امر نشان مي‌دهد برخي از باورها در جامعه ضعيف شده است.

 حضرت آیت الله جوادي‌آملي با اشاره به اينكه شهرداري بايد نسبت به فضاي سبز شهر قم توجه ويژه داشته باشد، عنوان كرد: قم به عنوان يك شهر كويري وضعيت متفاوتي نسبت به ديگر شهرهاي كشور دارد به هيمن علت بايد نسبت كاهش معايب و استفاده از فرصت‌هاي اقليم كويري اين شهر نگاه ويژه داشته و به دنبال توسعه فضاهاي سبز باشيم.

ایشان با تاكيد بر اينكه شهرداري رسالت‌هاي اصلي خدمات‌رساني به شهروندان را بر عهده دارد، عنوان كردند: با توجه به رسالت‌هاي مختلف موجود در مجموعه شهرداري مي‌توان گفت مديران اين مجموعه مي‌توانند در تصميم‌گيري براي امور مختلف نظام اسلامي تأثير مناسبي داشته باشند و شهردار فردي است كه بايد بتواند رسالت‌هاي يك رئيس جمهور را انجام دهد.

حضرت آیت الله جوادي‌آملي از سقوط بالگرد امداد و نجات هلال احمر در هفته نخست سال جاري ياد كردند و گفتند: افرادي كه در اين بالگرد بوده اهل بهشت هستند و با وجود اينكه شهيد جنگ سخت نيستند اما ثواب شهيد دارند زيرا آن‌ها در راه نجات جان فرد ديگري، جان خود را از دست داده‌اند.

 اين استاد برجسته حوزه در پايان سخنان خود بر لزوم توجه مسئولان به تحقق شعار سال تاكيد كرد و ادامه دادند: فرهنگ و اقتصاد بايد مقاومتي باشد تا بتوانيم اين نظام را به دست صاحب اصلي آن امام زمان(عج) برسانيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha