یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقویت کمی و کیفی تولید ملی را راهکار عملی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نام گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار داشت: اصل ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای اجرایی کردن آن به جهت مساله استقلال ملی و قطع وابستگی به اجانب برای همه امری محرز و مسجل است و لیکن امروز سخن در عملیاتی شدن این ایده و طرح بزرگ ملی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندی بر مساله اقدام و عمل در این باره تاکید کردند و لذا مردم و مسئولان امسال باید بیش از هر چیز بر کار و تلاش مضاعف اهتمام داشته باشند.

منتخب مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این که راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی توسعه و تقویت تولید در دو بعد کمی و کیفی است، خاطرنشان کرد: ما برای این که در مواجهه با دشمنان و مخالفان نظام با بحران مواجه نشویم باید از تک محصولی و تک درآمدی بودن خارج شویم و راه خارج شدن از چنین وضعیتی نیز آن است که توجه جدی به تولید ملی داشته باشیم.

وی بر لزوم حمایت جدی دولت از صنایع کوچک و بزرگ داخلی تاکید کرد و افزود: برای این که دولت بتواند تولید داخلی و صنایع خرد و کلان را مورد حمایت قرار دهد، ناگزیر باید در برنامه بودجه و هزینه کردن امکانات کشور اولویت بندی داشته باشد؛ به این معنی که ما امروز به طور همزمان بودجه مملکت و امکانات کشور را در بخش های مختلف توزیع و تقسیم می کنیم که به نظر می رسد در شرایطی که ما هر روز و لحظه از ناحیه دشمن تهدید به تحریم می شویم چنین تقسیم بندی در شرایط غیرعادی درست نباشد و باید یک تجدیدنظری در آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از سویی در شرایطی که قرار است اقتصادمان را مقاوم سازی کنیم تا بتوانیم در هر شرایطی روی پای خود بایستیم می بایست در برابر تصمیم گیری های دشمنان ، منفعلانه برخورد نکنیم و لذا طبعاً بایستی بخشی از کارهای غیر ضروری و فاقد اولویت را به طور موقت کنار گذاشت.

این استاد حوزه  بیان داشت: از این رو باید بخشی از فعالیت های هزینه بر و پرهزینه را به طور موقت ، متوقف کرده و بودجه کشور و امکانات کشور و نیروی انسانی و متخصص را در اموری متمرکز نماییم که از اولویت بیشتری در راستای اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

وی افزود: بی شک موارد متعددی وجود دارد که برای دولت و کشور هزینه تراشی می کند و در شرایط عادی کشور جزو کارهای بایسته هستند، اما در شرایطی که قرار است اقتصاد را مقاومتی کنیم و خود را در برابر تحریم ها مصونیت ببخشیم، هیچ ضرورتی ندارد که بخشی از امکانات و بودجه را در آن جا هزینه نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: به هر حال رهبر معظم انقلاب سال 95 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامیدند و این نام گذاری نشان می دهد که باید از مرحله شعار عبور کرده و همه مسئولان با حمایت اقشار مختلف مردم ، دامن همت به کمر بسته و این طرح را عملیاتی کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha