چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاستگذاری ها پس از تصویب در مجمع، با حوصله و حساسیت زیاد از سوی مقام معظم رهبری بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محسن رضایی صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تدوین سیاستگذاری های نظام می پردازد، اظهار داشت: این سیاستگذاری ها پس از تصویب در مجمع، با حوصله و حساسیت زیاد از سوی مقام معظم رهبری بررسی می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سیاست های محیط زیست از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تصویب قرار گرفت، ابراز داشت: دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور این سیاست ها را در اجلاس پاریس ارائه کرد که مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب سیاست های برنامه ششم توسعه در سال 94، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام 115 سیاست پیشنهاد کرد که رهبری 85 سیاست را پذیرفتند.

رضایی با اشاره به اینکه براساس اصل 120 قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی از وظایف رهبری است، ابراز داشت: این اختیار از دوسال گذشته به مجمع تفویض شد و سال 94 نظارت بر اصل 44 را داشتیم و امسال نیز نظارت بر اقتصاد مقاومتی را تدوین خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر اداره کشور سیستماتیک شود بهتر است، ابراز داشت: همچنین هنگامی که میان دولت و مجلس اختلافی باشد به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار می شود.  

 

انتهای پیام/313/33 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha