یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید صدر

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید صدر در موسسه آموزش عالی بنت الهدی سلام الله علیها در قم برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید نذیر حکیم از فضلای حوزه در مراسم بزرگداشت شهید صدر که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی سلام الله علیها برگزار شد، به بیان ویژگی ها و ابعاد شخصیتی این عالم مجاهد پرداخت و گفت: شهید صدر عالم عامل به معنای تمام بودند و در زندگی ایشان در تمامی عرصه چه مباحث علمی اجتماعی روش مند بوده و در هرکاری بصورت هدفمند روش صحیح آن کار را انجام می دادند.

وی افزود: ایشان در مباحث علمی تک بعد نبودند و تنها به محور خاصی نمی پرداختند، بلکه در تمامی عرصه های علمی حضور داشتند اما متاسفانه امروزه در آثار علمی تربیتی و.. شهید صدر کم توجهی شده و به صوررت مطلوب که  باید دارای غنای قابل قبولی باشد ترجمه نشده است و این امر نیازمند توجه جدی مراکز و سازمان های علمی را می طلبد.

حجت الاسلام سید نذیر حکیم در ادامه با بیان ضرورت و توجه و مطالعه آثار شهید صدر، خاطر نشان ساخت: تالیفات ایشان دارای غنای علمی فراوانی می باشند چرا که از تالیف این آثار سالها سپری می شود، اما با مطالعه آنها باز هم به مطالب جدید و نو دست می یابیم و باید به این امر توجه داشته باشیم که آثار علمی ایشان فکر و روش را سامان می دهد، بگونه ای که ما را راهنمایی می کند تا به تمامی ابعاد مورد نظرمان توجه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: باید در بعد عمل فکر و رفتار خود را تصحیح کنیم و در مطالعه به  کیفیت را ملاک خود قرار بدهیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha