پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دیدارهای فشرده حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در لبنان

حوزه / خبرها و تصاویر رسیده از سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی به لبنان حاکی از دیدارهای فشرده وی با شخصیت های دینی و سیاسی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خبرها و تصاویر رسیده از سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی به لبنان حاکی از دیدارهای فشرده وی با شخصیت های دینی و سیاسی است.

دیدار مدیر کل امنیت عمومی لبناندیدارهای حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در لبنان

«ژنرال عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان شب گذشته با حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی، در محل اقامت وی در مجتمع فرهنگی امام صادق(ع) بیروت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حامد الخفاف نماینده حضرت آیت الله سیستانی در لبنان نیز حضور داشت، درباره اوضاع کلی منطقه و لبنان گفتگو و تبادل نظر شد.

دیدارهای حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در لبنان دیدار با رهبر معنوی دروزی ها

همچنین نماینده آیت الله سیستانی با رهبر معنوی دروزی های لبنان دیدار و گفت و گو کردند. وی در دومین روز از سفر یک هفته ای خود به لبنان، از مقر اقامت شیخ نعیم حسن، رهبر معنوی دروزی های این کشور در منطقه «فردان» شهر بیروت نیز بازدید کرد و مورد استقبال وی قرار گرفت.

در دیدار نماینده آیت الله سیستانی و هیات همراه وی با رهبر معنوی دروزی های لبنان، رئیس و مشاوران دادگاه تجدید نظر عالی دروزی ها، قضات طایفه دروزی به ریاست شیخ فیصل نصرالدین، شیخ علی زین الدین، رئیس موسسه توحیدی العرفان و هیئتی از این موسسه، روسای کمیته ها و اعضای شورای مذهبی دروزی ها و شمار زیادی از مسئولان و روحانیون این طایفه نیز حضور نداشتند.

در جریان این دیدار شیخ حسن ضمن تاکید بر ضرورت متحد ساختن تمامی تلاش ها در راه تحکیم انسجام اسلامی به ویژه در این دوره که در معرض تفرقه، تقسیم بندی و فتنه انگیزی قرار گرفته، نقش مرجعیت های دینی در ایجاد وحدت، کاهش فاصله ها و اشاعه بردباری و مهرورزی برای محکم ایستادن در برابر فتنه گری ها را نیز مورد تاکید قرار داد.

نماینده آیت الله سیستانی نیز به نوبه خود رونوشت هایی از نسخه های خطی گرانبهای قرآن کریم و نهج البلاغه به خط یاقوت مستعصمی، خطاط معروف قرن هفتم هجری قمری را به رهبر معنوی دروزی های لبنان اهدا کرد.

* دیدار با مفتی اهل سنت لبناندیدارهای حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در لبنان

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی و هیات همراه وی از دارالافتای اهل تسنن این کشور در شهر بیروت نیز بازدید کردند.

نماینده آیت الله سیستانی و هیات همراه وی در جریان بازدید از دارالافتای لبنان، در حضور مسئولان این نهاد و شماری از روحانیون سنی و شیعه، با شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اعظم اهل تسنن این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار دو طرف ضمن بررسی اوضاع عمومی لبنان، بر وحدت اسلامی فراگیر و اهمیت همکاری در راستای منافع امت اسلامی به ویژه در شرایط دشوار کنونی جهان عرب تاکید کردند.

بر همین اساس، مفتی اعظم اهل تسنن لبنان ضمن تاکید بر وحدت اسلامی، از تقارب و همگرایی سنی ها و شیعیان بر راه و روش پیامبر اعظم (ص) ابراز خرسندی کرد.

شیخ دریان با اشاره به این که دشمنان اسلام در تلاش هستند تا میان اهل تسنن و اهل تشیع فتنه مذهبی به راه بیندازند، تاکید کرد که هرگز فتنه ای در کار نخواهد بود چرا که دو طرف یک کتاب و یک دین دارند.

وی با بیان این که در سایه هرج و مرج در شماری از کشورهای جهان عرب شاهد تلاش برخی ها برای خدشه دار کردن چهره اسلام به عنوان دین عدالت، آزاداندیشی و احترام به حقوق دیگران هستیم، اظهار داشت: فعالیت های تروریستی که به نام دین صورت می گیرند، نه تنها هیچ ارتباطی به دین حنیف ما ندارد بلکه آنها را به شدت محکوم می کنیم.

نماینده آیت الله سیستانی نیز به نوبه خود رونوشت هایی از نسخه های خطی گرانبهای قرآن کریم و نهج البلاغه به خط یاقوت مستعصمی، خطاط معروف قرن هفتم هجری قمری را به مفتی اعظم لبنان اهدا کرد.

دیدارهای حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در لبنان گردهمایی طوایف مختلف لبنان در مقر مجلس اعلای شیعیان

«آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان» نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان طی مراسمی که در تالار «وحدت ولی» واقع در مقر این مجلس برگزار شد،  حضور حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی در این کشور را گرامی داشت.

در ابتدای این مراسم شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان  به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از خوشآمدگویی به حجت السلام شهرستانی و هیات همراه وی،  درباره رویدادها و تحولات منطقه سخن گفت و اظهار داشت: منطقه شاهد فتنه ای است که ستمگران و سیاست مداران آن را به فتنه دین و مذاهب تبدیل کرده اند. با وحدت و بازسازی کلمه،  برقراری ارتباطات قطع شده و توصیه های مرجعیت دینی می توان جلوی فتنه ها را گرفت.

وی افزود: برای مسلمانان ننگ است که از سرزمین اسلام به هدف پیدا کردن پناهگاه،  به سمت غرب مهاجرت کنند.

پس از وی حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی به ایراد سخنرانی پرداخت و با ابراز خرسندی از حضور در گردهمایی طوایف مختلف لبنان، درباره تحیت های حضرت آیت الله سیستانی و دعای خیر ایشان برای تمامی مومنان از طوایف و مناطق  مختلف سخن گفت و اظهار داشت: دعوت حضرت آیت الله سیستانی از مومنان طوایف و مناطق مختلف این است همدیگر را دوست داشته و همواره با هم در ارتباط بوده و تعامل داشته باشند.

وی افزود:  علاوه بر این آیت الله سیستانی همواه از مومنان می خواهند تا  بر طاعت و بندگی خداوند متحد شوند و برپایه نیکی و تقوا با یکدیگر همکاری داشته باشند و در ساخت آینده ای بهتر یکدست شوند.

حجت الاسلام شهرستانی همچنین از شیخ قبلان به خاطر برگزاری این گردهمایی تجلیل و قدردانی کرد.

در این گردهمایی شخصیت های برجسته دینی و سیاسی از طوایف مختلف این کشور حضور داشتند.

آقای ابوالفتحی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز در این دیدار حضور داشت.

روزنامه ها و رسانه های لبنان نیز اخبار دیدارها و سفر نماینده آیت الله سیستانی به لبنان را مخابره می کنند.

دیدارهای حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در لبنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha