چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (ره) بر لزوم تلاش و اهتمام نخبگان حوزه و دانشگاه به منظور معرفی و تبیین هر چه بهتر اندیشه سیاسی اسلام به جهانیان تاکید کرد.

دکتر محمد علی حسینی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز نیاز است که ما چه در حوزه و چه دانشگاه در عرصه اندیشه سیاسی با تکیه بر اندیشه اسلامی حرف و مطالب نوینی در برابر اندیشه غربی طرح و بیان کنیم.

وی افزود: البته نگاه خلاقانه و حرف نو و تازه زدن سخت است اما در دنیای امروز به خصوص خریدار دارد و باعث توجه همگان به این گونه مقولات علمی می شود.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که سیر تطور اندیشه سیاسی در حوزه های علمیه نسبت به دوران قبل از انقلاب رشد بسیار چشم گیری داشته است، گفت: با وجود این  ما در قیاس با سطح فعلی ادبیات سیاسی رایج در دنیا نیاز به کار و تلاش بیشتری داریم به ویژه آن که باید توانیم بشر امروزی را با اندیشه ناب اسلامی هر چه بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

وی افزود: همچنین در این باره ایجاد و تقویت تعاملات فکری با اندیشمندان سیاسی برجسته در دنیا برای آشنایی بهتر طرفین یک امر ضروری است که نباید از آن غفلت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha