یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر جلالی فخر

حوزه/ امسال نیز همچون گذشته با هوشمندی و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب نامگذاری از سوی ایشان صورت گرفت و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را برای امسال برگزیدند و در حوزه بهداشت و درمان بهترین اقدام و عمل برای انجام اقتصاد مقاومتی « پیشگیری از بیماری » است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌  دکتر مرتضی جلالی فخر در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب با اشاره به رویکرد این مرکز در سالی که مزّین به سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » است، اظهارداشت: این مرکز در راستای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و درمان طرح هایی را برنامه ریزی نموده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه سلامت ادامه داد: مرکز جامع توانبخشی مداین  آمادگی دارد تا به دستگاه های دخیل در امر سلامت کمک کند تا هر چه سریعتر و بهتر اقتصاد مقاومتی در جامعه ظهور و بروز کند.

دکتر جلالی تصریح کرد: همیشه نامگذاری های رهبری با حکمت و تدبیری مثال زدنی بوده که حقیقتاً نقشه راهی برای مسئولین و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مدت هاست که در کشور به اقتصاد مقاومتی اشاره و تأکید می شود  و نامگذاری امسال هم به این نام نمایانگر این است که راه علاج مشکلات اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در گرو اجرای صحیح و عمل کردن به اقتصاد مقاومتی می باشد.

رئیس مرکز جامع توانبخشی مداین اظهار داشت: حوزه سلامت می تواند یکی از بهترین حوزه های بروز و ظهور اقتصاد مقاومتی باشد و بسیاری از مشکلات این حوزه می تواند با اقتصاد مقاومتی مرتفع گردد.

دکتر جلالی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی می تواند در حوزه بهداشت، درمان و در مجموع سلامت کشور، دارای برکات ارزشمندی باشد بطوریکه با فرهنگ سازی مساله «پیشگیری» می توان به اصل « اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی» عمل کرد.

وی گفت: پيشگيری یا جلوگيری از بروز بيماری باعث كاهش هزينه های درمان و كاهش مصرف دارو شده و علاوه بر اين به عنوان نمونه پيشگيری از بروز بيماری های جسمی و حركتی تا ٢٠ درصد ميزان بهروه وری نيروی انسانی را افزايش و به سلامت جسم انسان کمک می کند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی منظور این نیست که دور خودمان حصار بکشیم بلکه باید فشارها و کاستی ها را به فرصت تبدیل کرده و باعث رشد اقتصادی جامعه باشیم  چرا که  این همان اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

رئیس مرکز توانبخشی مداین خاطرنشان کرد: به هر حال کشور نیازمند اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه هاست و نباید این مهم فراموش شود و به دست غفلت سپرده شود، چرا که گره گشای مشکلات اقتصادی کشور همین اقتصاد مقاومتی است که رهبری به خوبی ابعاد آن را تشریح و تبیین کردند، که مربوط به حوزه خاصی نیست و همه در هر سطح و رده ای می توانند این عمل را به کار بگیرند.

دکتر جلالی فخر گفت: حوزه سلامت هم یکی از حوزه هایی است که نیازمند جدی در عرصه اقتصاد مقاومتی است و همگی بر این باور معتقدند که پیشرفت در هر حوزه ای نیازمند پیشرفت در حوزه سلامت و افزایش سلامت عمومی جامعه در تمامی ابعاد و چارچوب های تعریف شده آن است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha