شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش التوحید الاسلامی

حوزه / شیخ بلال شعبان دبیرکل حرکت التوحید لبنان و از روحانیون حامی مقاومت اسلامی در سفر به تونس به مقامات دینی و سیاسی آن دیار دیدار و بر ضرورت استیفای حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ بلال شعبان دبیرکل حرکت التوحید لبنان که به کشور تونس سفر کرده است، سفر خود را با دیدار شیخ راشد الغنوشی رئیس جنبش اسلامی النهضه تونس به پایان برد.

در این دیدار اوضاع دشواری که امت اسلامی در آن به سر می برد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت یافتن نقاط مشترک بین فرزندان امت و ساختن امت بر اساس آن برای پشت سر گذاشتن بحران‌های کنونی تاکید شد.

تجلیل راشد الغنوشی از مرحوم شیخ سعید شعبان

الغنوشی رابطه و دیدارش با مرحوم شیخ سعید شعبان (از علمای سابق لبنان و پدر دبیرکل کنونی حرکت التوحید)در همایش‌ها و کنفرانس‌ها در کشورهای مختلف جهان را متذکر شد و جرأت و قاطعیت وی را ستود.

خاطر نشان می شود شیخ بلال شعبان در طول سفرش به پایتخت تونس، با خالد شوکت وزیر دولت تونس در امور مجلس نمایندگان و سخنگوی رسمی دولت نیز دیدار کرد.

در دیدار مزبور، دو طرف تاکید کردند که  روابط حکومت و مردم باید مکمل همدیگر باشد و حکومت به مردم خدمت کند و نباید بر اساس دشمنی پایه‌گذاری شود. مسؤولیت همه‌ی ما فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای ملت خود با هر گرایش قومی و مذهبی و نژادی که هستند، می باشد؛ این یک حق ملی و وظیفه شرعی و انسانی است.

تاکید وزیر تونسی بر حق ملت مظلوم فلسطین

در این دیدار هم چنین تاکید شد: ما بر حق ملتی که وطن آنان اشغال شده در مقاومت برای آزادی مقدسات خود و بازپس گیری آن به‌ویژه ملت مظلوم فلسطین تاکید می کنیم.

شوکت در پایان این دیدار عشق و علاقه بی وصف خود به لبنان را ابراز و بر گسترش روابط دو طرف تاکید کرد.

وی برای دیدار ازلبنان در شرایط مناسب ابراز تمایل کرد.

از دیگر برنامه های شیخ بلال شعبان در سفر به تونس این بود که در چارچوب مشارکت در انجمن بین المللی عربی برای عدالت در فلسطین که در تونس برگزار شد، شیخ شعبان با خانم مبارکه البراهمی نمایند مجلس تونس و رئیس حزب مردمی تونس دیدار کرد.

دو طرف بر محوریت مسئله فلسطین به عنوان مسئله اعراب و مسلمانان و ضرورت مبارزه با دشمن صهیونیستی و سوق دادن ملت به سمت این دشمن تاکید کردند و آن را تنها راه متوقف ساختن درگیری‌های خونین امت مسلمان دانستند.

شیخ شعبان در پایان سفر خود نهایت محبت خود رابه ملت تونس ابراز کرد؛ ملتی که دانست چگونه یک حماسه مشارکت سیاسی در شرایطی که جدایی طلبی بر کشور سایه زده است بیافریند و  باتمام توان بر اولویت مسئله فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی محافظت کند.

خاطر نشان می شود شیخ بلال شعبان روحانی اهل سنت حامی مقاومت و از هم پیمانان حزب الله لبنان به شمار می رود و حضوری فعال در کنفرانس ها و همایش های بین المللی در تهران دارد.

وی پیش از این در یکی از دیدارها با رهبر معظم انقلاب گفت: من این افتخار را داشتم که با مرحوم پدرم شیخ سعید شعبان به ایران بیایم، با امام خمینی(ره) ملاقات کنم و دستشان را ببوسم. یکی از روزنامه‌نگاران پرسید: «شما یک عرب سنی و إخوانی به ایران می‌روی؟» گفتم: «ایران به‌اصطلاح همان بذری است که حسن البناء در زمین مصر کاشت اما در ایران به‌وجود آمد» که امروز در همه‌جا رشد کرد. این انقلاب ثابت کرد که آمریکا چیزی نیست که از بین‌رفتنی نباشد. شما برحق‌اید و باطل را از بین می‌برید و الگو هستید... در حدیث شریف آمده است که پرچم‌های سیاه از خراسان حرکت خواهند کرد. در سال 79م این نماز را در ایران خواندید و یک نماز میلیونی هم ما در میدان التحریر داشتیم. إن‌شاءالله چنین نمازی را در مسجد رسول‌الله صلی الله علیه واله و سلم برگزار کنیم. البته آن‌ها این مسئله را دور می‌بینند اما ما آن را نزدیک می‌بینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha