پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام آقا تهرانی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود از دانشگاه به حوزه، شاهکار طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم است و در این راستا می توانند از تجربیات آموخته در دانشگاه در این فضا استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی امروز در همایش والدین طلاب پایه اول مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه و روحانیت، هدایتگری است که از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی ابراز داشت: بنابر روایات ائمه اطهار(ع) ثواب هدایت از تابش خورشید بر تمام چیزها بیشتر است، افتخار حوزه این است که بتواند طلاب را هدایت کرده و آنان را ابزار هدایت دیگر مردم جامعه قرار دهد.

امام جمعه سابق نیویورک تصریح کرد: با وجود این هدایت ها، اسلام و تشیع خواهد ماند و اگر برداشته شود، یزید خلیفه شده و امام حسین(ع) طاغی  شمرده خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ورود از دانشگاه به حوزه، شاهکار طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم است و در این راستا می توانند از تجربیات آموخته در دانشگاه در این فضا استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تأکید کرد: والدین طلاب نیز باید به فکر آنان بوده و از این عزیزان حمایت کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند، امروز دنیا تشنه اسلام بوده و دین دیگری به غیر آن جواب نداده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: حوزه علمیه بهجت ها و زکزاکی ها را به ایران اسلامی و جهان اسلام تحویل داده است و این بزرگوار تعداد 500 مسلمان در کشور خود را به 10 میلیون شیعه تغییر داده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز امکانات برای هدایت مردم فراهم است و باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم دنیا آزادی های گوناگون را تجربه کرده اند؛ اما با سر به دیوار خورده و در حال بازگشت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان داشت: حوزه روزی به دنبال پاسخگویی به احکام جزئی بود؛ اما امروز به دنبال تحقق تمدن اسلامی است و به دنبال آن می باشد و اگر دیر بجنبیم، آن را از ما خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: اسلام جامعیت عجیبی داشته و در موضوعات گوناگون سخن دارد که با زحمت، تحصیل و شناخت می توان آن را به مردم عرضه کرد.

این استاد دانشگاه خطاب به والدین طلاب گفت: فرزندان را در جهت اهداف درست و سربازی حضرت ولی عصر(عج) تشویق کنید، طلبه شدن فرزند، افتخاری است که نصیب شما شده و باید در این راه عزیزان خود را حمایت نمایید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha