شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حقجو

حوزه/ مدیر ارتباطات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک افزایش سن ازدواج و رشد میزان تجرد در کشور، عوارض نامطلوب فرهنگی و اخلاقی شدیدی به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حق جو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به برخی آمار های نگران کننده مبنی بر افزایش سن ازدواج و نیز رشد آمار کسانی که همچنان زندگی مجردانه دارند، اظهار داشت: ازدواج آسان و به موقع یکی از عوامل جلوگیری از رشد و توسعه آسیب های اخلاقی در جامعه است و از آن سو نیز یکی از پیامدهای شوم تأخیر در امر ازدواج، رشد و توسعه بی‌عفتی‌ها و ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی می باشد.

وی افزود: طبعاً پسر یا دختری‌که ازدواج آن‌ها به تأخیر افتاده‌، قدرت کنترل غرایز جنسی را نخواهد داشت و چه بسا به ورطه بی‌عفتی بیفتند که در نتیجه، بی‌عفتی چنین افرادی، دامن‌گیر خانواده‌های آنان نیز خواهد شد.

مدیر کل مشاوره و سلامت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین با اشاره به این که مشکلات اقتصادی بخشی از دلایل تاخیر در ازدواج است، گفت: وقتی بحث از ازدواج می شود، برخی از خانواده ها و به خصوص جوان ها، مشکلات و کمبودهای اقتصادی و معیشتی را مطرح می کنند و گرچه ما هم قبول داریم که مشکلات و گرفتاری ها در این خصوص وجود دارد و باید مسئولان کشور برای رفع آن ها همت کنند اما به هر حال نباید در رزاقیت خدای متعال شک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو افزود: در سوره مبارکه نور خدا می فرماید: " اِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ" و لذا اگر کسی به خدا تکیه کند و حرکت کند خدا نیز او را غنی و بی نیاز می سازد ، البته باید همت وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha