جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مراسم سالگرد مرحوم آیت الله باقر قرشی

حوزه / مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله قرشی مورخ جهان اسلام با حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با ایام چهارمین سالگرد درگذشت مورخ شهیر مرحوم آیت الله شیخ باقر شریف قرشی، مراسم بزرگداشت ایشان در نجف اشرف برگزار شد.

در این مراسم، جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه، نمایندگان بیوت مراجع، مسؤلان دولتی، مدیران و نمایندگان اداره های رسمی نجف اشرف ، نخبگان دانشگاهی، فرهنگیان ،شیوخ و رهبران عشایر شهر مقدس نجف حضور داشتند. از جمله حاضران این مراسم، حجت الاسلام سیدنزار حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی بود.

سخنرانان این مراسم، با اشاره به سیره علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله قرشی، خدمات آن مرحوم به تاریخ اهل بیت را ماندگار توصیف و بر ضرورت ادامه روش علمی مرحوم قرشی در تبیین تاریخ اهل بیت علیهم السلام تاکید کردند.

در این مراسم حجت الاسلام شیخ مهدی باقر قرشی فرزند مرحوم قرشی از حاضران استقبال کرد.

یادآور می شود مرحوم قرشی در سال 1344قمری در نجف اشرف متولد شد و پس از تحصیل در حوزه علمیه نجف به نوشتن تاریخ علاقه مند شد و به خاطر اشتیاق فراوان برای نشر ارزش های اهل بیت(ع) در این علم متخصص شد و تمام وقت خود را به نوشتن درباره اهل بیت و ارزش های آنان اختصاص داد.

ایشان پس از آشنایی با تاریخ متوجه وجود اشتباهات فراوان در موضوعات تاریخی شد و پس از توکل بر خدای سبحان موسوعه ائمه اهل بیت(ع) را نوشت که بیش از چهل جلد است و به زبان انگلیسی و زبان های دیگر ترجمه شده و سپس شرح کفایه را در سه جلد تالیف کرد که همچنان برخی از این تالیفات درکتابخانه امام حسن(ع) موجود است.

کتابخانه امام حسن(ع) نجف از مهمترین یادگارهای مرحوم قرشی به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha