شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
زاهدی استاندار کردستان در همایش تقدیر از آثار تقریبی

حوزه/ استاندار کردستان گفت: بزرگان دین ضرورت تقریب را از گذشته تا امروز در قالب‌های گوناگون تشریح کرده اند و همه کسانی که دل در گرو عظمت اسلام دارند، به خصوص در شرایط متلاطم امروز جهان، باید به این مهم توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، عبدالمحمد زاهدی، امروز چهارشنبه در سومین همایش بین ‌المللی تقدیر از آثار و پایان ‌نامه‌های تقریبی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در سنندج برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری به کردستان موجب تغییر نگاه به استان شد.

وی خاطرنشان کرد: سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان منشا تحولات بسیاری در حوزه داخلی بود و باب جدیدی را در نگاه نظام اسلامی و مردم سایر نقاط کشور به این استان باز کرد.

زاهدی افزود: کردستان یک استان فرهنگی و سرزمین فرهنگ و هنر است که متاسفانه این ویژگی تا قبل از سفر مقام معظم رهبری وارونه معرفی شده بود و به غلط این استان را یک استان امنیتی معرفی کرده بودند.

استاندار کردستان تصریح کرد: کردستان هم در حوزه فرهنگ دینی و هم فرهنگ ملی می تواند کمک شایان توجهی به کشور داشته باشد.

زاهدی یادآور شد: همه کردستانی ها دل در گرو عظمت اسلام دارند و در طول تاریخ ایران اسلامی همواره مدافع تمامیت عرضی، فرهنگ و تمدن کشور بوده اند و در دوران دفاع مقدس نیز حماسه های بزرگی خلق کردند.

وی افزود: کردستانی ها در دوران دفاع مقدس با جانفشانی ها و ایثارگری های خود حتی اجازه نفوذ به یک سانتی متر از خاک کشور را به دشمنان بعثی و عناصر معاند ندادند و در این مسیر نیز بیش از پنج هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کردند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تقدیم 23 هزار شهید در کردستان نشان این است که این استان برای مردم کردستان و مردم سراسر کشور اهمیت ویژه ‌ای دارد.

وی افزود:  به جرأت می توان گفت که کردستان به یمن خون های پاک شهیدان، یکی از امن ترین استان های کشور می باشد و حتی امنیت اجتماعی در این کردستان، تا حدی است که جرم های سازمان یافته در این استان به هیچ وجه وجود ندارد و مردم بسیار نجیب و وفادار این استان در آرامشی مثال زدنی به زندگی می پردازند.

استاندار کردستان در ادامه به موضوع وحدت اشاره کرد و گفت: بزرگان دینی ضرورت موضوع تقریب را از گذشته تا به امروز در قالب‌های گوناگون تشریح کرده اند و همه کسانی که دل در گرو عظمت اسلام دارند، به خصوص در شرایط متلاطم امروز جهان، حفظ اسلام را مهم ‌ترین وظیفه خود می دانند.

وی افزود: باید راهبرد و راهکارهای عملی تقریب را دنبال کنیم و خرسندیم که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اولویت قراردادن این مهم اقدام به برگزاری این همایش در کردستان کرده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استفاده از همه سرمایه‌‌های علمی و پژوهشی اسلام برای رسیدن به راهکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن در حوزه تقریب، از جمله اموری است که امیدواریم با محوریت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دنبال شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha