جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
احمد علی یوسفی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: یکی از انتظارات مهم و به حق مردم از نمایندگان مجلس دهم ، تلاش در مسیر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم ابراز داشت: امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری از خانواده های ایرانی را به شدت اذیت می کند که راهکار آن تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تقویت فرآیند تولید ملی است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه جدی مجلس جدید به فعال سازی ظرفیت های درونی اقتصاد کشور گفت: حقیقتاً ما امروز ظرفیت انسانی و اقتصادی قوی ای در کشور داریم که اگر بتوانیم از این ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم ، انشالله بسیاری از مشکلات و تنگناهای اقتصادی حل می شود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: در حال حاضر درصد قابل توجهی از جوانان و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بیکار هستند که اگر ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در فرآیند اقدام و عمل به سرانجام برسانیم شاهد اشتغالزایی پایدار برای این جمعیت فراوان خواهیم بود.

وی افزود: تقویت تولید ملی، مقابله با واردات بی رویه، فراهم کردن بستر فعالیت مناسب بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، حمایت از صنایع مادر و بزرگ و نیز بسترسازی برای ایجاد شغل از طریق شرکت های دانش بنیان از جمله مهم ترین بایسته های فراروی منتخبان ملت در مجلس دهم است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha