شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 382806
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
حجت الاسلام صولت حیدری - گناباد

حوزه /مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت: مراقبت از محیط زیست، مراقبت از چیزهایی است كه متعلق به خداوند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام صولت حیدری، به مناسبت هفته محیط زیست در دیدار با رئیس اداره محیط زیست گناباد افزود: محیط زیست مقوله ای نیست که یک ارگان و یا یک وزارتخانه متولی آن باشد، بلکه نیاز به همکاری مردم در نگهداری از محیط زیست می باشد.

وی ادامه داد: امروز آلودگی های فزاینده خاک، آب و هوا بیش از پیش «محیط زیست» را تهدید نموده و آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد ساخته است و اگر به همین سرعت این نابودی ادامه یابد می توان گفت دیگر در کره زمین نمی توان زندگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست طبیعی، تأثیر شگرفی بر روح و روان آدمی دارد و محیط پاک و آراسته و خرّم، زندگی را شاداب و معطر می سازد.

مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع) تصریح کرد: در احادیث و روایات نیز تاکید زیادی به محیط زیست شده، به طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «تحفظوا من الارض فانها امکم» یعنی از زمین حفاظت کنند به درستی که آن مادر شماست.

وی گفت : در مكتب توحیدی اسلام، اخلاق زیست‌محیطی، اخلاقی خدا‌محور است؛ زیرا برگرفته از جهان‌بینی توحیدی است كه در آن، خدا محور جهان، خالق و نگهدارندة آن می‌باشد. بنابراین، مراقبت از محیط زیست، مراقبت از چیزهایی است كه متعلق به خداوند است.

حجت الاسلام صولت حیدری افزود: از آنجایی که روحانیت ارتباط بسیار قوی و خوبی با مردم دارند باید در حوزه محیط زیست مردم را آگاه سازند که اگر به این شکل نابودی طبیعت ادامه یابد، ممکن است شهرمان تبدیل به یک بیابان خشک شود که در آن زندگی نتوان کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha