شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی - حوزه گناباد

حوزه /رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد از اعزام ۴۷۰ مبلغ به مناطق محروم و روستایی این شهرستان در مناسبت های مختلف دینی طی سال گذشته خبرداد.

حجت الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال برنامه های مختلفی برای مناسبت های مذهبی برگزار می کند، گفت: یکی از مهمترین برنامه های اداره تبلیغات اسلامی گناباد در ایام محرم، فاطمیه، ماه رمضان و دهه آخر ماه صفر اعزام مبلغین به مناطق مختلف شهری و روستایی می باشد که در طول سال گذشته ۴۷۰ نفر روحانی به این مناطق اعزام شده اند.

وی اظهار کرد: ۴۰ روستای گناباد دارای روحانی مستقر در کل سال هستند و اقداماتی از قبیل اقامه نماز جماعت، بیان احکام، برگزاری جلسات قرآن و عزاداری، حل اختلافات و کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به سایر ادارات و نهادها انجام می دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد یکی از مهمترین مشکلات گناباد را در حوزه تبلیغ دین، کمبود مبلغ عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به این که تبلیغ دین توسط روحانیون در ایام مختلف سال انجام می شود و در منبر با استناد به آیات و روایات مطلبی بیان می شود که در مردم تاثیرگذاری خاص خود را دارد لذا مبلغین در امر ترویج و تبلیغ دین نقش به سزایی دارند.

وی افزود: با توجه به طرح سازمان تبلیغات اسلامی، تنها در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار امکان استقرار روحانی وجود دارد و با توجه به تقاضاهای اهالی روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار جهت استقرار روحانی، حوزه های علمیه باید در تامین مبلغ این روستاها همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام رحمانی به تشکیل ۷ هسته فرهنگی در روستاها توسط روحانیون مبلغ، مستقر و طرح هجرت اشاره و اذعان کرد: در هسته های فرهنگی موضوعاتی از قبیل مهدویت، عفاف و حجاب، سبک زندگی، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان بیان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha