شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محبی، عضو شورای قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: افطاری یکی از سفارش های دین مبین اسلام می باشد، ولی باید دقت کرد این مهم دچار انحراف نشود.

حجت الاسلام محمد محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین به سیره اهل بیت (ع) در  اطعام ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم به دادن افطاری مشغول هستند که باید دقت نماییم این سفره ها با سیره ائمه معصومین واهل بیت(ع) منافات نداشته باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:اصل اطعام دادن به دیگران به خصوص فقرا و نیازمندان تاکید زیادی شده و اگر ساده و به دور از اسراف و نیت غیر خالص باشد، پسندیده و مورد رضای خدای تبارک و تعالی می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین باید درباره کیفیت عمل به این امر مستحبی و ارزشمند مواظبت داشته باشیم تا بر اثر اسراف و تهیه غذاهای متنوع و دعوت از میهمانان غنی و بدون توجه به افرادی که نیازمند می باشند، منجر به انجام حرام الهی و مشمول غضب خدای متعال قرار نگیریم.

استاد حوزه علمیه قزوین به رسیدگی وتوجه به نیازمندان در این ماه میهمانی خدا بیان داشت: در شرایط امروز اقتصادی باید این اصل را مدنظر قرار دهیم که عده ای هستند و وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و باید به این مسئله توجه کنیم که اگر ما این سفره های افطاری را مدیریت کنیم و به افراد نیازمند برسیم، در این ماه مبارک رمضان عمل ثوابی را انجام داده و هر ثواب افطاری و ثواب اطعام و دستگیری از نیازمندان به نام عمل خودمان اضافه کرده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha