سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
علی اکبر حاجی محمدی

استاد حوزه علمیه قزوین گفت:حضرت خدیجه (س) دارای امتیازات تحسین برانگیزی بودند و همواره برای رشدوپرورش صفات انسانی وخداپسندانه تلاش می کردند لذا ایشان الگویی برای تمام آزادی خواهان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) مراسم سوگواری در مسجد صالحیه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی در این مراسم،به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار پرداخت وگفت:حضرت خدیجه(س) یکی از چهار بانویی است که در اسلام و بر تمام بانوان بهشت فضیلت و برتری دارند و نبی مکرم اسلام همواره آن حضرت را به عنوان بانویی باشخصیت، مومن و بردبار معرفی می کردند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه خاطرنشان کرد:حضرت خدیجه (س) همیشه همتای زندگی خود یعنی پامبر اکرم (ص) را به پایداری ومقاومت مشورت می داد و با مهر و درایت دردها و رنج های اجتماعی پیامبر(ص) را آرام می کرد.

حجت الاسلام حاجی محمدی به ساده زیستی این بانوی فداکار پرداخت و اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) پس از دریافت اسلام و در سخت ترین شرایط نبی مکرم اسلام  را تنها نگذاشت و این باید درسی برای همه انسانهای آزادی خواه قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:حضرت خدیجه(س) با رفتار خود و دوری از تجمل گرایی و با عمل به ساده زیستی الگوی پیروان و مسلمانان شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه به فضایل اخلاقی این بانوی بزرگوار پرداخت وبیان داشت: حضرت خدیجه(س) در جامعه خود به عنوان یک الگوی زن برتر تاثیر به سزایی در گسترش صفات نیک انسانی داشته که دور اندیشی و کمک به مستمندان و عفت و پاکدامنی از ویژگی های برجسته این بزرگوار را می توان نام برد.

وی ادامه داد:حضرت خدیجه(س) اولین بانویی است که به پیام آسمانی حضرت رسول گرامی اسلام(ص) پاسخ مثبت داد و با همه توانی که داشت، در مقابل مشرکان ایستاد و مقاومت کرد. وی بر شناسایی بیشتر ابعادشخصیتی این بانوی فداکار در جامعه تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha