چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
 طرح ارتقایی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد از برگزاری طرح ارتقایی پایه های تحصیلی حوزه در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد اسماعیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان این مطلب گفت:در دوره ارتقایی مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد طلاب پایه های ۲ تا ۶ از استان های کرمان،سیستان و بلوچستان،آذربایجان شرقی،همدان ،زنجان و لرستان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه طول این دوره ۴۲ روز است افزود:در دوره ارتقایی و تکمیل نواقص متمرکز و نیمه متمرکز از ۲۶ خرداد در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد آغاز شده است و تا ۵ مرداد نیز ادامه دارد ،طلابی که شرایط لازم دوره ارتقایی را از جمله حد نصاب معدل دروس اصلی و جنبی حوزه را دارند این دوره را طی می کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم( عج) نورآباد خاطر نشان کرد:در دوره ارتقایی طلاب با گذراندن تعدادی از واحدهای پایه مورد نظر بصورت حضوری و غیرحضوری و موفقیت در آنها می توانند تا سقف یک پایه تحصیلی به بالاتر ارتقاء یابند.

حجت الاسلام موسوی، کوتاه نمودن سطح علمی حوزه ،ارتباط و آشنایی طلاب لرستانی با سایر طلاب مدارس علمیه کشور و همچنین بهره مندی طلاب پس از ماه مبارک رمضان از اردوهای تفریحی و سیاحتی از مناطق گردشگری استان را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح ارتقایی برشمرد.

وی همچنین در خصوص برگزاری طرح تکمیل نواقص متمرکز و نیمه متمرکز حوزه در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد نیز گفت:در این طرح که با هدف تکمیل نواقص علمی دروس حوزوی برگزار می شود : طلابی که در کلاسهای برخی دروس ترم های گذشته شرکت نکرده و یا از سال و ترم گذشته حد نصاب نمره قبولی برخی دروس را کسب نکرده اند، پس از شرکت در یک دوره تحصیلی ۴۲ روزه، نواقص علمی مد نظر را برطرف می نمایند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد در پایان یادآور شد :در ماه مبارک رمضان طلاب شرکت کننده در دوره ارتقایی و تکمیل نواقص متمرکز و نیمه متمرکز از علاوه بر برنامه های تهذیبی و اخلاقی حوزه،از برنامه های جانبی ختم قرآن ،نماز جماعت و سخنرانی اساتید حوزه بهره می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha