چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی احیای ارزش‌های اسلامی، چون امر به معروف و نهی از منکر است و نباید عده‌ای سابقه دار باعث گسترش ناهنجاری‌ها شوند.

مدیر مرکز مطالعات اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی در  گفتگو با مرکزخبرحوزه، با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی در کشور اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر، یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی و مسئول در کشور مي‌باشد که این امر با فرارسیدن فصل گرما و احتمال گسترش بدحجابی،‌ اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی گفت: خانواده در میان نهادهای غیر رسمی از موقعیت بسیار بالایی جهت ترویج امربه معروف و نهی از منکر در بین جوانان و به خصوص فرزندان خود برخورداراست، که در مقایسه با دستگاه‌های اجرایی کارآمدتر به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ پوریانی با اشاره به اسلامی بودن نظام تصریح کرد: از آنجایی که نظام اسلامی در کشور حاکم است و وظایفی که در دین مقدس اسلام برای افراد به طور صریح بیان شده انتظار می رود مسئولین و کسانی که این طرح را دنبال می نمایند، به صورت جدی این قبیل مسایل را پی‌گیری‌ نمایند.

وی یادآور شد: دانشگاهها، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می توانند به عنوان نهادهای زیرساختی اخلاق اجتماعی، با ایجاد موقعیت های رشد افراد با رویکرد دینی در سطح جامعه به ارتقای اخلاقی  افراد کمک نمایند.

*برخی افراد تهدیدی برای جامعه‌اند

این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه با تأکید بر این که نباید بعضی افراد به خاطر مصالح خود، جامعه را به خطر بیندازد، اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد با عملکرد ناصحیح تهدیدی برای جامعه‌اند، لذا نباید نسبت به اعمال این اشخاص بی تفاوت بود.

مدیر مرکز مطالعات اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: یکی از آرمانهای ویژه انقلاب احیای ارزشهای اسلامی در میان جامعه و خانواده ها  بود و انتظار می‌رود از این ارزش‌ها که دستاورد خون پاک شهدا است حفاظت شود.

حجت الاسلام پوریانی درخصوص علل گسترش بی بندباری در جامعه تصریح کرد: تکثر گرایی با توجه به گسترش رسانه های جمعی از جمله ماهواره، اینترنت و سایتهای غیر اخلاقی و عدم فعالیتهای فرهنگی توسط سازمانهای مسئول، باعث گرایش جوانان به بی بندباری و بدحجابی شده است.

وی با اشاره به وظایف برخی از نهادهای مسئول در کنترل ناهنجاری‌ها، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در مواجهه با هنجارشکنان و کسانی که در صدد ترویج بی بندباری در سطح جامعه هستد، باید با نظارت رسمی  برخورد و کنترل جامعه را بر عهده گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha