شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاق

حوزه/ مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز، از برگزاری نشست هم اندیشی بررسی مسئله طلاق از منظر اسلام در این حوزه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام حیدر عارف پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: به همت معاونین پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز و به جهت آشنایی طلاب و روحانیون این حوزه با فرهنگ غلط طلاق و آمار فزاینده این مسئله طی چند سال اخیر، نشست هم اندیشی بررسی مسئله طلاق از منظر اسلام ویژه 65 نفر از طلاب و روحانیون روز چهارشنبه 23 تیرماه در این حوزه برگزار می شود.

وی افزود: در این هم اندیشی، مباحث طلاق از نگاه اسلام، طلاق در فرهنگ پیشین و حال جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مدیریت این مدرسه در جمع حاضرین جلسه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز با اشاره به اینکه مسئله طلاق یک پایان تلخ و یک آغاز سخت است، خاطر نشان کرد: طلاق پایان دادن به یک زندگی مشترک است و سرآغازی برای مشکلاتی که به تبع آن برای هر یک از دو طرف پیش می آید.

وی گفت: در فرهنگ ما همواره طلاق موضوعی نکوهش شده است، اما آمار فزاینده طلاق طی چند سال اخیر نگرانی هایی را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام عارف پور بیان کرد: به همین جهت امروزه طلاب و مبلغین مدارس علمیه ما باید با علل این مسئله خانمان سوز آشنا شوند و راههای پیشگیری این موضوع را بشناسند و در جامعه امروز معرفی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha