دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
احمد الطیب رئیس الازهر

حوزه/ در پی اقدام تروریستی نیس فرانسه و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور، شیخ الازهر که برای ادای مناسک عمره در عربستان به سر می برد، با صدور بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی اقدام تروریستی نیس فرانسه و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور، شیخ الازهر که برای ادای مناسک عمره در عربستان به سر می برد، با صدور بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده: کسانی که مرتکب چنین جنایتی شده اند و خون انسان های بی گناه را بر زمین ریخته اند، جنایتکار و دشمنان خدا هستند که رهبران و حاکمان کشورهای جهان باید آنها را از بین ببرند تا تمام جهان از شر آنها نجات یابد.

احمد الطیب افزود: الازهر در این زمینه با فرانسه همدردی می کند و لازم به ذکر است که ما اقدامات زیادی در زمینه بررسی و معرفی راه های مبارزه با افراطی گری و تروریسم انجام داده ایم و در این زمینه پیش از این با رئیس جمهور فرانسه فرانسوا اولاند نیز گفتگو کرده ام.

وی خاطر نشان کرد: الازهر بر مبارزه با فکر افراطی و فروپاشی و نابودی و خشکاندن منابع حامی آن و همچنین بر ضرورت نشر فرهنگ اعتدال در سرتاسر جهان، اصرار دارد و ما خواستار همکاری و هم افزایی جهانی برای از بین بردن تروریسم سیاه هستیم و به فرانسه و مردم و رئیس جمهور آن به خاطر این حادثه تسلیت می گوییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha