شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم از تحصیل هفت هزار و ۷۹۰ نفر طلبه در مدارس علمیه استان قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال صبح امروز در دیدار آیت الله اعرافی با مدیران مدارس علمیه استان قم و اصفهان ضمن تبریک به مدیر جدید حوزه های علمیه، اظهار داشت: وی  در مدیریت های کلان حوزوی و بین المللی سال های متمادی فعالیت داشته و تحولات بسیاری صورت پذیرفته است.

وی ابراز داشت: همچنین از آیت الله حسینی بوشهری نیز تقدیر و تشکر داریم که  زحمات بسیاری کشیدند.

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطرنشان ساخت: بیش از 40 مدرسه آموزشی از قم و 10 مدرسه آموزشی از استان اصفهان در این نشست حضور دارند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ان شاءالله در سال تحصیلی آینده 7 مدرسه آموزشی بلند مدت از اصفهان و 42 مدرسه آموزشی از قم با جمعیتی حدود هفت هزار و 700 نفر در سطح یک فعالیت تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان داشت: در حوزه علمیه قم قریب به 18 مدرسه سطوح عالی وجود داشته که خوابگاهی بوده و سه هزار و 500 از طلاب مجرد در این مدارس سکونت دارند.

وی اظهار داشت: برنامه جدید تحصیلی سطح یک در سال تحصیلی گذشته در سه مدرسه علمیه قم مورد  آزمایش قرار گرفت که بر اساس آخرین تصمیم مقرر شد که 25 مدرسه دیگر نیز  اضافه شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: از 86 هزار نفری که در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند، قریب به هفت هزار و 790 نفر در مدارس علمیه استان حضور دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha