شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه در منشور روحانیت حضرت امام( قدس سره) و در بیانات مقام معظم رهبری مشاهده می شود، فراتر از یک دغدغه و تهدید جزئی برای حوزه و روحانیت است، بلکه این موضوع می تواند برخاسته از یک سناریوی کهنه استعماری، جهت خارج نمودن حوزه های علمیه از مدار حرکت صحیح خود باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب  مبنی بر حوزه انقلابی اظهارداشت: حوزه های علمیه مسئولیت های سترگی را به عهده دارند که تعیین کننده میزان تاثیر آنها در جامعه هستند.

وی ادمه داد: بر این اساس، حرکت های اصلاحی شخصیت های حوزوی بیشترین اثرگذاری را بجای می گذارد و در مقابل، کوچکترین چالش از سوی این نهاد مبارک، می تواند بزرگترین آسیب را در جامعه، نمایان کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: همواره بزرگان دین و مراجع عظام به ویژه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) و اینک مقام معظم رهبری، بر اهمیت این موضوع، به صورت مکتوب و خطابه، تاکید مکرر داشته اند.

وی  با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری گفت: ایشان می فرماید،«معنای حقیقی تقابل سیاسی و تبلیغی با مبانی و تاکیدات امام خمینی قدس سره، ضدیت با اسلام سیاسی و اسلام نابی است که اولین بار پس از صدر اسلام در ایران به تشکیل حکومت پرداخته است»، «اینکه مساله استکبار و آمریکارا تکرار می کنم از روی عادت نیست، احساس خطر می کنم» «اگر حوزه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار میگیرد»، «وقتی در مبارزات روحانیت، حوزه قم وارد شد، تقریبا همه درگیر شدند، این یک خصوصیت، و خصوصیت دوم، اثرگذاری حوزه قم بود، حوزه قم مرکب است از یک مجموعه ای که این مجموعه در جامعه می تواند اثر بگذارد....این مرجع تقلید بود که به عنوان حکم شرعی و وظیفه دینی حرف او امتداد پیدا کرد در بین مردم و در کنار این، بخش طلابی وجود داشت؛ اگر طلاب نبودند این حرکت گسترش پیدا نمیکرد. شما توجه داشته باشید که این انقلاب عظیم، این پدیده حیرت انگیز، این حادثه ای که دنیا را تکان داد منتهی میشود به این حلقه واسط، یعنی به حوزه قم. نسبت حوزه قم با انقلاب این است»، «اگر حوزه قم انقلابی نماند، حوزه های علمیه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت»

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه در منشور روحانیت حضرت امام( قدس سره) و در بیانات مقام معظم رهبری مشاهده می شود، فراتر از یک دغدغه و تهدید جزئی برای حوزه و روحانیت است، بلکه این موضوع می تواند برخاسته از یک سناریوی کهنه استعماری، جهت خارج نمودن حوزه های علمیه از مدار حرکت صحیح خود باشد، همان گونه که بارها از سوی استکبار برای ضربه زدن به این نهاد اثر گذار، برنامه ریزی و متاسفانه در بعضی از فرصت های تاریخی هم تواسته اند به گوشه ای از اهداف شوم خود نائل آیند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تاکید کرد: حوزه های علمیه و اساتید و طلاب و فضلا، باید با درک صحیح موضوع و تهدیدات مطرح شده، با الهام گرفتن از مراج عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری دامت برکاتهم نسبت به موضوع انقلاب و اهداف و ارزش های آن ، کمال اهتمام را داشته و از آن حفاظت و دفاع نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha