یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در بازدید از مدرسه  عالی فقه و اصول

حوزه/ مدرسه عالی فقه و اصول نقش محوری در بهره برداری بهینه و کاربردی کردن آنچه که طلبه تا کنون آموخته دارد و آن را به مرحله تحقق می رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال عصر روز گذشته در بازدید از مدرسه عالی فقه و اصول و آزمون علمی ورودی این مدرسه در پردیسان با بیان  اینکه ادبیات عرب در فهم مباحث بسیار ضروری است گفت: اگر طلبه نتواند در علوم پایه قوی عمل  کند، قطعا در فهم روایات هم دچار  مشکل خواهد شد.

مدیر حوزه  علمیه استان قم یکی از نواقص دروس حوزه را کاربردی نبودن آن دانست و افزود: باید اول مباحث دسته بندی، کاربردی و بعد به اجرا در بیا

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال به نقش محوری مدرسه فقه و اصول در تربیت فقیه اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه فقه و اصول نقش محوری در بهره برداری بهینه و کاربردی کردن آنچه که طلبه تا کنون آموخته دارد و به مرحله تحقق می رساند و به همین دلیل جایگاه این نوع مدارس اینجا روشن می شود.

  وی بیان داشت: در حوزه یک فهم سطحی و یک بخش پیاده سازی است؛ اگر کسی قدرت و توان پیاده سازی مباحث داشته نصف راه را رفته است اما باید در کاربردی کردن کار تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال  به ضرورت تبلیغ هم اشاره  کرد و گفت: کسانی که در مباحث پژوهشی و تحقیق وارد می شوند، بهتر است طوری برنامه ریزی کنند که نه به تبلیغ  خدشه وارد شود  و نه به کار پژوهش، چون پژوهش و تحقیق موفق نیازمند به کار مستمر است  و این طور نباشد کلا تبلیغ نروند.

مدیر حوزه  علمیه استان قم گفت: در امر تبلیغ هر کسی باید ببیند در چه عرصه و بخشی سلیقه و توان دارد در همان عرصه فعالیت مدوام کند تا به موفقیت برسد و بتواند مثمر ثمر واقع شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha