شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم بر تلاش گسترده مدیریت حوزه در زمینه عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال امروز در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که  در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: پس از سپری شدن یک سال از تلاش علمی اساتید حوزه باید تقدیر و قدرانی از این اساتید انجام می شد و این همایش به منظور استماع بیانات گرانسنگ آیت الله العظمی جوادی آملی و تقدیر از تلاش های اساتید سطح عالی حوزه برگزار شده است.

وی افزود: یکی از مسایل مهمی که باید در ارتباط با اساتید و فعالیت های حوزه به آن اشاره کرد، اهمیت استفاده و به کار بستن بیانات رهبر انقلاب و مراجع عظام در این رابطه است.

مدیر حوزه علمیه قم بیان کرد: در ماه های اخیر، هم وافر مدیریت حوزه های علمیه بر بررسی دغدغه های رهبری و مراجع عظام تقلید بود که در این رابطه برنامه های مختلفی تنظیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: مساله اتقان علمی حوزه از جمله دغدغه های جدی رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده است؛ از دیگر مسایلی که از سوی این بزرگان مطرح شده است، مساله مباحث تربیتی و تهذیبی و اخلاقی طلاب است که این مساله در مدیریت عالی حوزه به شدت مورد نظر بوده است.

وی گفت: اساتید سطح عالی حوزه نقش موثری در توسعه امور فرهنگی و علمی و اخلاقی و تهذیبی دارند و به حقیقت دنباله رو بزرگان و تراث عالی حوزه علمیه شیعه در اعصار و قرون مختلف هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha