یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: در سال تحصیلی جدید، نظام آموزشی جدید در ۲۵ مدرسه علمیه استان قم به اجرا در خواهد آمد که از اجرایی سازی این طرح در مدارس دیگر قم نیز استقبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال صبح امروز در اجلاسیه مدارس علمیه مجری برنامه آموزشی در سال تحصیلی 96-95 اظهار داشت: یکی از نکات و آسیب کشنده برای فضای تحصیلی  بی انگیزگی است.

وی ابراز داشت: بخشی از این بی انگیزگی به دلیل عدم هدفمندی لازم در فرآیند تحصیلی و آموزشی است که متناسب با نیاز روز تنظیم نشده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطرنشان ساخت: طلاب باید برای هر پایه و سطح، هدف خاصی را دنبال کرده و منطبق با آن هدف سرفصل های آموزشی را همراه نماییم.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر این ناهماهنگی در تنظیم تحصیلی و سرفصل ها و برنامه ها و متون رعایت نشود، زائیده او یک بی انگیزگی در حوزه های کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: البته بحمدالله حوزه های ما غنی است و سلف صالح و سنت های خوب ما در حوزه به خوبی پاسخ داده است؛ اما حرکت تکاملی و ارتقایی، اقتضای این بررسی ها، تکمیل فرآیندها و هدف گذاری ها را دارد.

وی بیان داشت:شهادت می دهم که در تمام فرآیند این مسیر، مواجه با سعه صدر برنامه ریزان، کارگزاران و طراحان بوده و ده ها جلسه با مدیران محترم برگزار شد که گاهی با نقدهای سنگین روبرو بودند؛ اما با صبر و حوصله پاسخ می دادند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: امروز بیش از 100 مدرسه تحت پوشش نظام جدید در خواهند آمد که خبر خوبی برای حوزه و مسئولان آن خواهد بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید، نظام آموزشی جدید در 25 مدرسه علمیه استان قم به اجرا در خواهد آمد که از اجرایی سازی این طرح در مدارس دیگر قم نیز استقبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان خاطرنشان ساخت: این نکته قابل ذکر است که در هر صورت این نظام و متون آموزشی بدون نقص نیست و باید در طول مدت زمان مشکلات آن را برطرف کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha