پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
 عدم موافقت فیبا با درخواست شرکت زنان باحجاب در المپیک

حوزه/ زنان مسلمانی که می‌خواستند باحجاب در المپیک حضور یابند از فیبا خواسته بودند که به آنان اجازه داده شود با حجاب اسلامی در مسابقات بسکتبال شرکت کنند، اما مسئولین فدراسیون بسکتبال با این درخواست آن‌ها موافقت نکردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) با درخواست زنان مسلمان برای پوشیدن حجاب در رقابت‌های بسکتبال المپیک ریو 2016 موافقت نکرد.

تیم‌های بسکتبال زنان از 12 کشور جهان در مسابقات المپیک ریو 2016 ، شرکت خواهند کرد و در این میان کشورهای مسلمان ترکیه و سنگال نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.

در این راستا، زنان مسلمانی که می‌خواستند با حجاب در رقابت‌ها حضور یابند از فیبا خواسته بودند که به آنان اجازه داده شود با حجاب اسلامی در مسابقات بسکتبال شرکت کنند، اما مسئولین فدراسیون بسکتبال با این درخواست آن‌ها موافقت نکردند.

ایندیرا کالجو بسکتبالیست آمریکایی بوسنیایی تبار، به همراه دیگر زنان بسکتبالیست مسلمان از کشورهای مختلفی چون ترکیه، انگلستان، آلمان، اندونزی، قطر و سوئد با امضای درخواستی اینترنتی از فیبا خواسته بودند که منع حجاب را در رقابت‌های بسکتبال المپیک ریو 2016 بردارد.

کالجو در این باره گفت: متاسفانه من و بسیاری دیگر از زنان به خاطر ایمان و اعتقاد دینی نمی‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم. من حجاب دارم اما فدراسیون بین المللی بسکتبال استفاده از پوشش سر را در رقابت‌ها ممنوع کرده است. بسیاری از بسکتبالیست‌های زن بااستعداد در سرتاسر دنیا نیز هستند که به خاطر پایبندی به حجاب از حق شرکت در این رقابت‌ها محروم هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha