شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
اعمال حسنه مسلمانان سبب پیوستن غیرمسلمانان به دین اسلام

حوزه/ سلطان سوکوتو در بیانیه‌ای در همایش اسلامی شورای هماهنگی دعوت در نیجریه گفت: ما هیچ کس را مجبور به پیوستن به اسلام نمی‌کنیم. هیچ اجباری در اسلام وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nigeriadailynews، سعد ابوبکر رئیس کل امور اسلامی در شورای عالی نیجریه معروف به سلطان سوکوتو، درباره دلیل گرویدن غیرمسلمانان به دین اسلام سخنرانی کرد . او همچنین مسلمانان نیجریه را از مجبور کردن غیرمسلمانان به گرویدن به دین اسلام منع کرد.

سلطان سوکوتو در بیانیه‌ای در همایش اسلامی تشکیل شده توسط شورای هماهنگی دعوت در نیجریه گفت: ما هیچ کسی را مجبور به پیوستن به اسلام نمی‌کنیم. هیچ اجباری در دین اسلام وجود ندارد.

اعمال صالح، رفتار حسنه و کردار خوب مسلمانان نور بسیار روشنی برای همگان خواهد بود تا اسلام را بشناسند و این همان چیزی است که سبب شده غیرمسلمانان به ما پیوسته و اسلام بیاورند.

کسانی هم که نمی‌خواهند اسلام بیاورند می‌توانند آزادانه در کنار ما بمانند و با کمک و همکاری یکدیگر این کشور را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنیم.

سلطان همچنین گفت: زمانی که کسی یا گروه یا ملیت دیگری تصمیم گرفتند تا ما را از انجام تعهدات دینی‌مان محروم کند ما هرگز نباید سعی کنیم خودمان قانون را اجرا کنیم. ما نباید افسران قانون باشیم و اسلام به ما اجازه این کار را نمی‌دهد.

با این حال اگر کسی یا گروه یا ملت دیگری مسلمانان را از انجام تعهدات دینی‌شان محروم کردند آن‌ها اجازه عمل و مبارزه را دارند. این تنها دلیلی است که مسلمانان اجازه عکس العمل و مبارزه دارند. با این حال اگر ما بتوانیم به ضوابط دینی‌مان بپردازیم. نماز و عبادت را اجرا کرده، زکات‌مان را بپردازیم و به بسیاری از اعمال دینی‌مان عمل کنیم، و هیچ مشکلی با دیگران نداشته‌ایم. همانطور که قرآن مجید می‌فرماید دین شما برای شما و دین من برای من است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha