یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدام حرم مطهر حضرت معصومه در استان چهارمحال و بختیاری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، دهه کرامت را دهه آشنایی با سیره رضوی دانست و گفت: حب به اهل بیت (ع) و ابراز علاقه به آستان مقدس ائمه معصومین(ع) از شعائر بزرگ الهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین نکونام، امروز در دیدار  خادمان کریمه اهل بیت(س)، نامگذاری از میلاد حضرت معصومه(س) تا ولادت حضرت امام رضا(ع) به نام دهه کرامت را ابتکاری بسیارخوب و تحسین برانگیز دانست.

امام جمعه شهرکرد گفت: با توجه به اشتیاق و محبت فراوان مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه(س)، این دهه، سال به سال جایگاه بیشتری در جامعه پیدا کرده و اقبال مردم به این ایام بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حضور خادمان حضرت حضرت معصومه (س) و علی بن موسی الرضا (ع) در استان‌ها را اقدامی بسیار خوب و ارزشمند خواند و افزود: حضور خادمان در نقاط مختلف استان‌ها و اجرای برنامه مدیحه سرایی و مولودی خوانی یک رونق و عظمت خاصی به جشن‌های این ایام می‌بخشد که این‌ها همه از نعمت‌ها و برکات الهی است.

وی ادامه داد: مردم به همان میزان که عاشق و شیفته حضور در حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) هستند، زمانی هم که مطلع می‌شوند که خادمان این دو آستان ملکوتی به استان‌ها آمده‌اند، با اشتیاق فراوان به استقبال خادمان می‌آیند و حرمت و ارزش ویژه برای این عزیزان قائل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،  حب به اهل بیت (ع) و ابراز علاقه به آستان مقدس ائمه معصومین(ع) را از شعائر بزرگ الهی دانست و گفت: این ابتکارات و خلاقیت‌ها به این شعائر رونق می بخشد و روز به روز ارتباط و محبت مردم نسبت به خاندان اهل بیت عصمت(ع) را مستحکم‌تر می کند و جامعه از برکات وجود این انوار تابناک الهی بهره‌مند می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری حضور خادمان در استان‌ها را آغازی بر رونق و گسترش هر چه بیشتر برکات خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به جامعه دانست و تصریح کرد: باید از برکات و ظرفیت‌های عظیم  معنوی و مادی که در دستگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه وجود دارد در جهت رفع مشکلات فرهنگی و محرومیت‌زدایی در سرتاسر کشور بهره برد.

برپایه این گزارش، همزمان با دهه کرامت و حضور خدام حرم حضرت معصومه(س) در استان چهار محال و بختیاری، سلسله جشن‌های مردمی این حوزه با عنوان 'زیر سایه خورشید' برگزار می‌شود.

حمل پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) توسط خادمان حرم و تبرك پرچم بارگاه حضرت معصومه (س)، توزيع بسته‌های تبركی، اجرای مديحه‌سرايی و زيارت‌نامه خوانی از برنامه‌های خادمان در استان است.

حضور در ندامتگاه ها  و بیمارستان های استان و دیدار با  بیماران بخش‌های عفونی، داخلی، آنکولوژی، اطفال، جراحی، سی سی یو و آی سی یو  با تبرک جستن از پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س)، ، دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، حضور در جشن‌های مردمی دهه کرامت، شرکت در برنامه زنده تلویزیونی و حضور در نماز جماعت مساجد از دیگر برنامه های سفر خادمان حرم حضرت معصومه (س) به استان چهارمحال و بختیاری است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha