یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمدباقر علم الهدی

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران، گفت: باید به نیازمندی های نسل جوان حوزوی در عرصه های مختلف، به ویژه در عرصه ورزش پاسخی شایسته داد و به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری   «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر علم الهدی، امروز  پنج شنبه ۱۴ مرداد 95، در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره مؤسسه حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران، اظهار داشت: امروز همه نگاه های مردم به کارهای فرهنگی مدون و نظام یافته مسئولین و افراد دلسوز فرهنگی جامعه است و مطالبات فرهنگی امروز نسل جوان، در بخش های مختلف، مسئولین و دلسوزان جامعه را بر این کار وادار می کند که بر حسب شرایط زمان، پاسخ مثبتی به این مطالبات بدهند.

وی با بیان این که در گذشته، مراکز فرهنگی مثل مساجد و حسینیه ها برای جذب نسل جوان به مساجد و کارهای فرهنگی، درخت هایی مثل توت و گردو در حیات مساجد می کاشتند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کاشت درخت در مساجد این بود که نوجوانان و جوانان، به هوای توت و گردو خوردن پای شان به مسجد باز شود.

مدیر مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تهران، با تأکید بر این که مطالبات نسل جوان امروز جامعه مثل گذشته نیست، اما شکل و شمایل آن یکسان است، گفت: اگر می خواهیم نوجوانان و جوانان خود را بیش از پیش به مراکز فرهنگی و مذهبی بکشانیم، باید مطالبات آنان را بر حسب نیازمندی های روز پاسخ گو باشیم، تا از این رهگذر، نگاه های زیبای جوانان را به سوی مراکز فرهنگی و تربیتی بیشتر جذب کرده باشیم.

وی با اشاره به افتتاح این مجموعه ورزشی، افزود: مجموعه ورزشی مؤسسه حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران، پاسخی به نیازمندی های نسل جوان حوزوی و دیگر جوانانی است که در آینده به طرف حوزه و  مسجد جذب شوند که باید از خدمات فرهنگی مساجد و حوزه ها نیز بهره مند باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی یادآور شد: مؤسسه حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران، با هدف خدمت رسانی در ابعاد مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی کار خود را با بخش های مختلف از جمله مرکز آموزش عالی حوزوی، مسجد، حسینیه، کتابخانه، درمانگاه و ... ادامه داد و امروز هم که شاهد افتتاح مجموعه ورزشی این مؤسسه حوزوی و فرهنگی بودیم.

وی ادامه داد: اولویت اول بهره برداری از این مجموعه ورزشی، حوزویان ما اعم از برادران طلبه، خواهران طلبه هستند و البته حوزویان نمی تواند همه فرصت های مجموعه ورزشی مؤسسه قاسم ابن الحسن(ع) را پُر کنند؛ و از این رو سایر جوانان و مردمی که در اطراف مؤسسه حوزوی و فرهنگی قاسم بن الحسن(ع) زندگی می کنند هم انتظار دارند که از خدمات بخش های مختلف این مؤسسه از جمله مجموعه ورزشی شامل استخر، سالن بدنسازی و ...، درمانگاه، کتابخانه و ... استفاده کنند و به همین جهت این مجموعه  ورزشی علاوه بر طلاب که در اولویت استفاده از آن هستند، در اختیار همسایگان این مؤسسه حوزوی و فرهنگی که در منطقه جنوب شرق تهران زندگی می کنند نیز قرار خواهد گرفت، تا در کنار توجه به سلامت جسم، شاهد شکوفایی روحی و سلامت روحی مردم هم باشیم.

مدیر مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تهران افزود: به هر حال اگر صحبت از سلامت روح و بیماری های روحی به میان می آید، ابزارهای سلامت روح نیز باید در اختیار جامعه باشد که مهمترین آن ها، ابزار ورزش است تا  علاوه بر سلامت جسم، سلامت روحی انسان نیز تأمین شود، چرا که همواره گفته اند، عقل سالم در بدن سالم است؛ ما قصد داریم در سایه ورزش، بدن سالم را تأمین کنیم تا در سایه آن، روح و روان نسل جوان هم به سلامت برسد.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در پایان گفت: امیدواریم با این قدم خیری که توسط خیراندیشان و خیرین محترم، برداشته شد، شاهد ارائه خدمات بیشتری به جامعه حوزویان، اعم از روحانیون، طلاب، اساتید و بانوان طلبه باشیم؛ ضمن این که امکان حضور طلاب در اماکن ورزشی عمومی همیشه میسر نیست و راه اندازی چنین مجموعه هایی، می تواند یک پناهگاه و مرکز موفقی برای حضور طلاب و روحانیون در این مجموعه ورزشی باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha