یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار مجمع عمومی جامعه مدرسین با علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راهکاری سنجیده ارائه شود تا ارتباط تشکیلاتی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حوزه علمیه مشهد بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشستی صمیمانه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس دیدار کردند.

آیت الله علم الهدی در این دیدار ضمن خرسندی از برگزاری جلسه از کارهای صورت گرفته در دوسال گذشته  از طرف مجمع عمومی قدردانی نموده و سپس شرح مبسوطی از وضعیت مذهبی و فرهنگی کشور خصوصا مشهد مقدس ارائه و پیشتازی و نقش مؤثر علما، ائمه جمعه و اساتید را در ارتقاء معنویت و فرهنگ اسلامی جامعه بی بدیل و تلاش و هوشیاری را رمز موفقیت در عرصه های فعالیت روحانیون دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، برنامه ریزی در تمام ابعاد خصوصا شناسایی علمای مؤثر در هر منطقه را از امور مهم و از دیگر فعالیت های مجمع عمومی جامعه مدرسین عنوان کرد.

وی ضمن بیان نقش حوزه های علمیه در زمان حاضر و همچنین نقش ائمه جمعه در استان ها پیشنهاد داد: باید راهکاری سنجیده ارائه شود تا ارتباط تشکیلاتی با مجمع عمومی جامعه مدرسین و حوزه علمیه مشهد بیشتر گردد تا علاوه بر جریان علمی و آموزشی، جریان انقلابی در حوزه ها بیش از پیش ظهور پیدا کند.

این استاد حوزه افزود: همچنین تمهیداتی برقرار شود تا جامعه مدرسین حضور بیشتری در استان ها و شهرستان ها پیدا کنند و این امر می تواند در قالب "کمیته استانی" در مجمع عمومی جامعه مدرسین محقق گردد.

وی در پایان از عنایات و تیز بینی مقام معظم رهبری در امر هدایت جامعه و مسیری که همراه با استقلال و عزت باشد تمجید و قدر دانی کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال نیز در ابتدای این دیدار، پیرامون نحوه تاسیس مجمع عمومی جامعه مدرسین و همچنین روند انتخابات هیئت رئیسه گزارش مختصری ارائه داد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در رابطه با اهمیت و جایگاه جامعه مدرسین و نقش این نهاد حوزوی و اساتید برجسته عضو آن گفت: با تلاش و همت هیئت رئیسه دور اول و دور دوم برنامه ها و کارهای بزرگ و خوبی صورت گرفته که می توان به اجلاسیه ها، همایش ها و فعالیت کمیته های تخصصی این مجمع اشاره کرد.

وی افزود: طرح هایی در کمیته های مجمع عمومی جامعه مدرسین تصویب گردیده و به شورای عالی جامعه مدرسین ارسال گردیده تا در شورای عالی حوزه های علمیه پس از تصویب اجرا گردد.

در ادامه این جلسه حجج الاسلام و المسلمین بنیادی، علم الهدی، مشفقی پور، رحمانی، فاطمی و لونی از اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین نظرات و پیشنهادهای خود را در رابطه با نقش اساتید در مباحث آموزشی و اخلاقی طلاب محترم، حوزه انقلابی، نقش علما در شهر ها و بلاد متخلف و ارتباط حوزه علمیه قم و مشهد، بیان کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha