دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
بلال محمدی - حوزه زنجان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان گفت: امروز این انتظار از مسئولان حوزه و کشور وجود دارد که برای تقویت مبانی دینی کشور، در زمینه توسعه حوزه های علمیه گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین بلال  محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به وضعیت آموزشی  این حوزه اظهارداشت: هم اکنون 7 مدرسه علمیه در سطح زنجان  مشغول فعالیت هستند  که از این تعداد سه مدرسه در مرکز و مابقی در  شهرستان های استان قرار گرفته اند.

وی افزود: از مدارس مرکز استان نیز 2 واحد آموزشی در سطح 2 و یک واحد آموزشی  در سطح سه تخصصی فعالیت می نماید.

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه بیش از 1000 طلبه هم اکنون در سطح استان در حال  تحصیل هستند، یادآورشد: حدود 400 طلبه نیز طی سال های گذشته و اخیر از حوزه استان فارغ التحصیل  شده اند که بیشتر آنها از سطح 2 بودند.

وی ادامه داد: البته خواهرانی که از حوزه فارغ التحصیل می شوند در مناطق مختلفی به امر خطیر تبلیغ می پردازند که از جمله آن می توان به ادارات و نهادهای علمی، آموزشی و فرهنگی اشاره کرد؛ همچنین عده ای از فارغ التحصیلان نیز در سطح استان در برگزاری کلاس های قرآن ، تفسیرو ... تلاش و فعالیت می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال خوب خواهران برای ورود به حوزه، تصریح کرد:  هرچند زنجان از جمله استان های با  محدویت جمعیتی است، اما متقاضی خوبی در زمینه پذیرش حوزه دارد، به طوری که هرساله چندین برابر ظرفیت متقاضی ورود به حوزه  داریم که نهایتاً با توجه به کمبود امکانات و زیرساخت ها یک چهارم متقاضیان جذب می شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر گسترش حوزه های علمیه در کشور خاطرنشان کرد: امروز این انتظار از مسئولان حوزه و کشور وجود دارد که برای  تقویت مبانی دینی در کشور در زمینه توسعه  حوزه های علمیه گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان با تاکید براینکه حوزه  نقش راهبری در نظام دارد، یادآور شد:  همراهی در توسعه حوزه های علمیه وظیفه دینی تک تک افراد جامعه بوده و نباید صرفا منتظر اقدامات مسئولان باشیم.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha