یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میرجواد مرعشی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، با بیان این که تقویت صنایع کوچک تا حد زیادی تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر می کند، گفت: نهادینه شدن فرهنگ توجه به صنایع کوچک باعث آن خواهد شد تحریم های دشمنان تا حد زیادی بی اثر شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرجواد مرعشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، همزمان با فرا رسیدن روز 21 مردادماه روز جهانی صنایع کوچک، در پاسخ به سؤالی در خصوص ارتباط تقویت صنایع کوچک داخلی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان، اظهار داشت: صنایع کوچک از ایام قدیم در کشور ما با موفقیت بوده و جواب داده است.

وی افزود: برخی از صنایع کوچکی که از دوران قدیم در کشور ما وجود داشته و تا حد زیادی موفق هم بوده است، می توان به قالی بافی های خانگی، بافندگی، جوراب بافی خانگی، صحافی کتاب و ... اشاره کرد؛ اگر امروز به کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی(ره) در کنار مسجد اعظم قم بروید، متوجه می شوید که یکی از کارهای این کتابخانه از زمان تأسیس، صحافی بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، افزود: از جمله برخی دیگر از صنایع کوچکی که از قدیم در کشور ما به آن ها توجه می شده، می توان به تولید روغن بادام و دیگر روغن های مصرفی مردم در خانه ها و یا کارگاه های کوچک اشاره کرد که تا حد زیادی در استقلال اقتصادی آن شهر و یا منطقه نقش آفرین بود.

وی با بیان این که صنایع کوچک، معمولا استقلال اقتصادی یک شهر، منطقه و خانواده را تأمین می کند، گفت: باید به طرق مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان تلاش کنیم که یکی از بهترین راه های آن، همین توجه به بحث صنایع کوچک و تقویت آن ها است.

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی با بیان این که باید فرهنگ توجه به صنایع کوچک را در کشورمان نهادینه کنیم، گفت: نهادینه شدن فرهنگ توجه به صنایع کوچک باعث آن خواهد شد که کشورمان از حیث اقتصادی قوی تر شده و از سوی دیگر تحریم های فعلی دشمنان و تحریم های احتمالی آینده آنان، تا حد زیادی بی اثر شود.

وی با بیان این که تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی که یکی از راهکارهای آن، نگاه ویژه به صنایع کوچک است، دسیسه های دشمنان در زمینه های اقتصادی را بی اثر می کند، گفت: امیدواریم مسئولان اجرایی کشور با تمرکز بیشتر بر صنایع کوچک و تقویت آنها، در راه تحقق هر چه سریعتر اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، با اشاره به اقدامات دولت برای اعطای وام و تسهیلات ویژه برای راه اندازی صنایع کوچک و بنگاه های زودبازده، گفت: اگرچه این اقدام دولت، اقدام خوبی است، اما مسئولان باید با دقت و نظارت کافی، این تسهیلات خوب و ویژه را در اختیار انسان های سالم و متعهدی که برای راه اندازی واقعی صنایع کوچک اهتمام دارند قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha