شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علمای بحرین

حوزه/ استمرار حصر شیخ عیسی قاسم و اهانت به هویت شیعیان بحرین امری نیست که بتوان در برابر آن سکوت کرد و شیعیان بحرین هر بهایی را که لازم باشد در این راه پرداخت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین روز جمعه با صدور بیانیه ای حملات پیاپی آل خلیفه به علما و فعالان شیعه بحرین را محکوم کرده و افزوده اند: حدود 60 روحانی و عالم بحرینی در دو ماه اخیر بازداشت و یا به دادگاه احضار شده اند.

در این بیانیه آمده: آل خلیفه با این اقدامات و جنایت های خود و با صدور حکم ظالمانه یک سال زندان برای شیخ علی حمیدان، برگ سیاه دیگری را به کارنامه خود افزود؛ چراکه شیخ حمیدان هیچ گناهی جز بیان نظر خود و اعتراض به اهانت آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم ندارد.

علمای بحرین همچنین استمرار ممنوعیت برپایی نماز جمعه برای پنجمین هفته پیاپی در الدراز و استمرار ممنوعیت پرداخت و دریافت خمس توسط شیعیان و علما را محکوم کرند و به آل خلیفه در مورد پیامدهای بازداشت و اهانت به علما هشدار جدی دادند و تاکید کردند: اهانت به علما و بازداشت آنها احساسات و عواطف دینی مسلمانان و شیعیان غیور را تحریک می کند و استمرار حصر شیخ عیسی قاسم و اهانت به هویت شیعیان بحرین امری نیست که بتوان در برابر آن سکوت کرد و شیعیان بحرین هر بهایی را که لازم باشد در این راه پرداخت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha