جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دعوت از غیرمسلمانان برای حضور بر سر میز شام اسلامی

حوزه/ یک زوج مسلمان آمریکایی که در سیاتل، زندگی می‌کنند در اقدامی ابتکاری، با دعوت از میهمانان ناشناس، سعی در تغییر دادن دیدگاه آنان از اسلام دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک زوج مسلمان آمریکایی که در سیاتل، واقع در ایالت واشنگتن آمریکای زندگی می‌کنند در اقدامی ابتکاری، با دعوت از میهمانان ناشناس، سعی در تغییر دادن دیدگاه آنان از اسلام دارند.

آماندا ساب که به همراه همسرش حسین، هر ماه ده‌ها نفر را برای صرف شام به خانه‌شدعوت از غیرمسلمانان برای حضور بر سر میز شام اسلامی ان دعوت می‌کند، در این باره می‌گوید: با این روش با عده زیادی آشنا می‌شویم و آن‌ها سئوالاتشان را درباره اسلام از ما می‌پرسند. تصمیم ما این بود که هر ماه چند نفر را به خانه‌مان دعوت کنیم و برای آنان فرصتی پیش بیاوریم تا مسلمانان واقعی را بشناسند.

برپایه این گزارش به نقل از king5.com این زن لبنانی‌تبار که غذاهای خوش رنگ و بوی عربی برای میهمانان آمریکایی‌اش تدارک می‌بیند در این باره می‌گوید: این ناعادلانه است که عده‌ای دیوانه را مسلمان دانسته و آنان را به ما مرتبط کنند.

 

آماندا در ادامه می‌گوید: ما چهره واقعی اسلام هستیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم این عنوان را از ما بدزدد!

مباحثات سر شام به سرعت به مسئله اسلام‌هراسی کشیده می‌شود. سئوالات متعددی سر میز شام پرسیده می‌شود و این زوج مسلمان با گشاده رویی به پرسش‌های غیرمسلمانانی که دعوت کرده‌اند، پاسخ می‌دهند. یکی از میهمانان درباره واکنش همسایه‌اش موقع آمدن به این مراسم می‌گوید: همسایه‌ام وقتی مطلع شد که به میهمانی زوج مسلمانی می‌آیم به من توصیه کرد موقع آمدن به اینجا احتیاط کنم!

دعوت از غیرمسلمانان برای حضور بر سر میز شام اسلامی

پوچی این سخن سبب خنده میهمانان شد و حسین از او پرسید: آیا همسایه شما تا به حال هیچ مسلمانی را ملاقات کرده است؟ لطفا دفعه بعد همسایه‌تان را هم بیاورید تا با ما آشنا شده و نگرانی‌هایش درباره مسلمانان از بین برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha