سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
جشنواره برترین‎های مساجد استان قم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به جانبازی های روحانیون در طول تاریخ بر لزوم حفظ این ارزش ها در هر عصری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری، عصر امروز در جشنواره برترین‎های مساجد استان قم، در تالار همایش های شهرداری قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: روحانیون و اهل علم و پاسداران مشمول این روایت ناب نبوی هستند که به حل با آرمان های الهی عهدی دیرین دارند.

وی افزود: در این میان گروهی پاسدار وجود فیزیکی نظام اسلامی هستند و گروهی دیگر از ارزشهای فکری و عقیدی دین دفاع می‌کنند؛ هر دو مرزبان معارف اسلامی هستند و در مقابل دشمنان و مستکبران قد علم کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: پیامبر اسلام(ص) در این روایت بیان می کنند که دو گروه هستند که از نظر جایگاه و مقام به انبیای الهی، نزدیکترین هستند، اولین گروه روحانیت هستند که به دنبال اشاعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) بودهاند و در طول تاریخ هم برگهای درخشانی به یادگار گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: نقش علمای دین در ماندگاری و توسعه اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست؛ علمای دین برای حفظ معارف اهل بیت(ع) هجرتها کردند و شکنجه‌ها شدند و جانهای پاک خود را فدا کردند تا نهال دین هیچگاه خشک نشود و از بین نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت: امام راحل معقتد بودند که این انقلاب اسلامی قرار نیست که شکست بخورد زیرا در زمینهای حرکت میکند که قیام امام زمان(عج)  است؛ امام راحل فرمودند که علما علت محدثه انقلاب اسلامی است و این انقلاب نیز از بین رفتنی نیست.

وی افزود: رهبر انقلاب میفرمایند که دشمنان امروز دلها واندیشه و آرمانها وعقاید و تقوا و اخلاق و خانواده و جامعه و فرهنگ ما را هدف گرفته اند و تنها اهل علم و جهاد هستند که می توانند مردم و جامعه و نظام را در مقابل این هجمات حفظ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت:  اگر روزی دشمن بتواند دلها را از هم جدا کند آن زمان است که دشمنان به نفوذ در میان ما امیدوار میشود و اگر دشمن را از در بیرون کنیم از دریچه‏ های دیگر وارد خواهد شد و نفوذ او قطعی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha