شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مسئول اداره فرهنگي تربيتي خواهران حوزه علميه خراسان تصريح كرد: سالانه بيش از ۵۰۰ اردوي جهادي در خراسان رضوي توسط طلاب و مبلغان مدارس علميه خواهران برگزار مي شود.

فاطمه عليشاهي،مسئول اداره فرهنگي تربيتي خواهران حوزه علميه خراسان، در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد، از برگزاري سالانه بيش از 500 اردوي جهادي در خراسان رضوي توسط طلاب و مبلغان مدارس علميه خواهران خبر داد و گفت: از سال 90 تا كنون اين اداره نسبت به برگزاري 5 دوره اردوي جهادي ويژه مسئولان و طلاب ممتاز اين حوزه اقدام كرده است.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اردوهاي جهادي، ابراز كرد: اين اردوها با هدف بازديد و معرفي مدارس علميه مناطق محروم و مرزي به مسئولين و مبلغين ساير مدارس، درك مشكلات و نيازمندي هاي فكري، اعتقادي و فرهنگي منطقه و ايجاد انگيزه بيشتر جهت تقويت، تربيت و اعزام مبلغان و اساتيد توانمند به مناطق نيازمند برگزار شد.

مسئول اداره فرهنگي تربيتي خواهران حوزه علميه خراسان در ادامه به نحوه اجراي كار و برنامه ريزي ها اشاره و اظهار كرد: بررسي آداب و رسوم آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي، تصويب محل و مقصد برگزاري اردو، هماهنگي با مسئولين مدرسه و مسئولان مرتبط در شهرستان، برگزاري جلسه توجيهي و تعيين گروه ها و سرگروه ها و اعزام گروه هاي مبلغان به مناطق شهري و روستايي از جمله فعاليت هاي اجرايي قبل از برگزاري اردو است.

وي اضافه كرد: جلسه سخنراني و پرسش و پاسخ در مساجد روستاها، مشاوره فردي و پاسخ به سوالات شرعي، برگزاري حلقه معرفت با موضوعات مورد نياز مخاطبين، تبليغ چهره به چهره و خانه به خانه، بازديد از خانواده شهدا در روستا و برگزاري كارگاههاي مهارتي همسرداري، تربيت فرزند، سبك زندگي، آشپزي و... از جمله فعاليت هاي تبليغي در اين مناطق است.

عليشاهي به بازخورد اجراي طرح  اردوهاي جهادي نيز اشاره كرد و افزود: در راستاي برگزاري اردوهاي فرهنگي  تبليغي كه تاكنون برگزار شده است تعداد 10 نفر از استادان و مبلغان مدارس علميه مشهد به همراه خانواده به اين شهرستان ها هجرت كرده و به امر تدريس و تبليغ در مدارس  علميه خواهران شهرستان مشغول شدند.

وي در ادامه گفت: بيش از 50 نفر از طلاب و مبلغان نيز در مناسبت هاي مختلف و به اقتضاء نياز منطقه آماده عزيمت به مناطق محروم جهت امر تبليغ مي شوند و سالانه حدود 6 ماه سال را در اردوهاي تبليغي جهادي به سر مي برند.

مسئول اداره فرهنگي تربيتي خواهران حوزه علميه خراسان با بيان اينكه مدارس علميه خواهران به صورت خود جوش با هماهنگي بسيج طلاب، سازمان و دفتر تبليغات به برگزاري اردوهاي تبليغي جهادي اقدام مي كنند، ابراز كرد: سالانه بيش از 500 اردوي جهادي در خراسان رضوي توسط طلاب و مبلغان مدارس علميه برگزار مي شود.

عليشاهي در پايان با اشاره به اينكه برگزاري  4 دوره اردوي فرهنگي  تبليغي بازديد از مناطق محروم و مرزي ويژه مسئولان فرهنگي و مبلغان و يك اردو ويژه ممتازين از سال 1390 تاكنون برگزار شده است، بيان كرد: شهرستان هاي چمن آباد، تربت جام، سرخس، آشخانه، سبزوار و جوين، مقاصد اجراي طرح اردوي جهادي تبليغي اين اداره بوده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha