شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادداشت

حوزه/ مدرس حوزه علمیه خراسان گفت: یکی از وظایف طلاب در درس خارج "تقریرنويسي" است كه فراگيري فنون و مهارت های آن در كارگاه آموزشي بسيار ضروری است.

حجت الاسلام سید مهدی ناجی فروتن در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد، در حاشيه برگزاري كارگاه آموزشي "تقرير نويسي" گفت: این جلسه آموزشی با توجه به اين كه تقریر نویسی در درس خارج اهمیت بالايي دارد، بسيار مفید و جذاب است.

وي، به تازگی و جذابیت کلاس تقریرنویسي درس خارج اشاره و بیان کرد: مطالبی که در کلاس تقریرنویسی درس خارج بیان شد تازگي داشت و بیان تاریخ مکاتب در این زمان کوتاه نيز بسيار جذاب بود.

اين مدرس حوزه، جلسه آموزشی تقریرنویسی را از کلاس های مورد نیاز طلبه درس خارج بیان و اظهار کرد: یکی از وظایف طلاب در درس خارج تقریر است و طلبه برای ورود به درس خارج فنون و مهارت هایی نیاز دارد که برگزاري کلاس ها آموزشي براي آن به طلبه در اين قضيه كمك مي كند.

حجت الاسلام ناجی فروتن خاطرنشان کرد: آموزش تقریرنویسی قبل از ورود به درس خارج برای طلبه ضروری است و این کمبود در حوزه علمیه وجود داشت که با برگزاری این کلاس ها، به همت معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان این خلل نيز جبران شد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی تقریرنویسی درس خارح را به صورت مجازی پیشنهاد داد و گفت: اگر محتواي كلاس ها بصورت مالتي مديا و قابل دسترس براي طلاب قرار گيرد علاوه بر اين كه هميشه در دسترس است، تعداد افراد بیشتری نيز می توانند از این کلاس ها بهره ببرند.

اين طلبه مقطع خارج حوزه علمیه خراسان با بيان اينكه مطالب بیان شده در این کلاس ها مفید هستند، افزود: اگر در كنار آموزش هاي حضوري منابع دیگر تقریرنویسی نيز به افراد معرفی و در اختیار آن ها قرار داده شود تا به صورت اختیاری از آن ها استفاده کنند، مفیدتر خواهند بود.

گفتني است، كارگاه آموزشي تقرير نويسي ويژه طلاب درس خارج حوزه علميه خراسان با حضور بيش از 130 طلبه در مدرسه علميه عالي نواب به همت معاونت پژوهش اين حوزه برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha