شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهدی رحمانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس استان تهران، گفت: از مهمترین شاخصه های دولت در تراز انقلاب اسلامی، تبعیت از امام(ره) و رهبری، استکبار ستیزی، اتکاء به نیروهای داخلی، خدمت بی منت، قانون مداری و ... است.

حجت الاسلام مهدی رحمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مهمترین شاخصه های دولت در تراز انقلاب اسلامی را پایبند بودن به اصول اسلامی و انقلابی دانست و در تشریح آن گفت: استکبار ستیزی و متکی بودن به نیروهای داخلی از مهمترین نشانه های یک دولت در تراز انقلاب اسلامی است که این مهم در دوران دفاع مقدس به خوبی نمایان بود.

 وی با بیان این که دولت در تراز انقلاب اسلامی باید تابع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشد، تصریح کرد: پیرو امام(ره) و رهبری بودن به این معنی است که باید در مسیری که از  آنان تعیین کرده اند، گام برداشت؛  البته شاید برخی افراد هم دم از پیروی امام(ره) و رهبری بزنند، اما در عمل راه خود را می روند.  

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) پردیس استان تهران، در بیان ویژگی های دیگر یک دولت مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی، گفت: دولت مطلوب، دولتی است که نماینده واقعی مردم باشد و به نیازهای اساسی مردم توجه کند.

وی افزود: اگر دولتی با برآوردن نیازهای مردم، حمایت، همراهی و پشتیبانی عموم جامعه را به خود جلب کرد، هیچ نیروی سیاسی و هیچ قدرتی نمی تواند بر آن غلبه کند، چرا که این دولت مردم را همراه خود دارد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به سخن معروف امام علی(ع) مبنی بر این که حقی از من به عنوان حاکم جامعه، گردن مردم است و حقی از مردم بر گردن من، گفت: دولت باید انتقاد پذیر باشد و اصولا مطرح شدن انتقاد و پذیرش آن، موجب بهبود کار دولت و پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معروف است که شهید رجایی در دولت کوتاه خود، گروهی را به عنوان  "گروه نِق" درست کرده بود و در آن گروه، منتقدترین افراد نسبت به خود و دولتش را جمع کرده بود تا انتقادات، اشکالات و ایرادات را مطرح  کنند و با آن ها حتی جلسه می گذاشت.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) با بیان این که دولتمردان باید همواره حکومت امام علی(ع) را مورد مطالعه قرار دهند، گفت: مسئولان جامعه و مخصوصا مدیران دولتی که در رأس امور اجرایی کشور هستند، باید با خدمت کردن، محبت خود را در دل مردم جا بیاندازند و توجه داشته باشند که این محبت مردم به دولت، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد؛ در یک کلام دولت عاشق مردم باشد و با خدمت خوب خود به مردم، محبت آنان را به خود جلب کند؛ که البته چنین سفارشاتی در فرمایشات امام علی(ع) به مالک اشتر نیز دیده می شود.

وی یادآور شد: در زمان فعلی نیز مهمترین مسائلی که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، حل مشکلات و مسائل اقتصادی جامعه است، چرا که این مسئله به نحو ملموس برای مردم وجود دارد؛ البته در کنار مسئله اقتصادی که باید هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت به آن توجه شود، حل مشکلات و معضلات فرهنگی نیز باید در دستور کار دولتمردان باشد، چرا که این موضوع بسیار مهم است و اهمیت آن در نظامی که تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی است، چند برابر هم می شود.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: در فرمایشات ائمه(ع) تأکید شده که کارهای خیر باید سریع به سرانجام برسد و البته موفق ترین کارها آن است که قبل از به سرانجام نهایی رسیدن، در کتمان باشد، چرا که اگر کاری هنوز انجام نشده و ما بی جهت آن را مطرح کنیم، خود به خود آفت زا خواهد بود.

وی قانون مداری را شاخصه دیگر دولت در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر دولتی بر اساس قانون حرکت کرد، رفته رفته به موفقیت هایی دست خواهد یافت، اما اگر دولتی ملتزم به قانون نبود، سنگ روی سنگ بند نمی شود و جامعه را همواره دچار هرج و مرج خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) پردیس استان تهران، افزود: قطعا با محوریت قانون در امور کلی کشور، موجب همگرایی و همبستگی ملی و در نتیجه همدلی دولت و مردم نیز خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha