سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مجید صفدری

حوزه / در دسترس بودن تلفن های هوشمند و همچنین شبکه های ماهواره ای و نرم افزارهای اجتماعی به تهدیدی علیه سلامت روحی و جسمی جوانان تبدیل شده است، لذا طلاب تهدیدها را شناسایی کرده و از فرصت ها در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  از کرمانشاه حجت الاسلام مجید صفدری در دیدار با طلاب و روحانیون طرح هجرت و سرمربیان حلقات صالحین شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) عنوان داشت: وقتی که مردم امر به معروف و نهی از منکر می کنند و یکدیگر را در خوبی و تقوا یاری می کنند موجب افزایش برکات خداوند متعال خواهند شد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: یکی از ویژگی های امت های اسلامی توجه و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است چرا که تحقق این امر مردم را از زشتی ها و گناهان باز می دارد و سعادت و برکت را برای انسان ها به ارمغان می آورد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: علما و بزرگان همواره توصیه های بسیاری در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشته اند، لذا طلاب و روحانیون در طول مسیر تبلیغ و نشر اندیشه های دین باید نسبت به این مقوله اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام صفدری با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: "کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند جانشین خداوند در زمین است"، این سخن گهر بار پیامبر اسلام نشان دهنده عمق اهمیت و اثر گذاری این فریضه در جهت اصلاح جامعه و هدایت مردم به سمت دین اسلام است.

وی عنوان داشت: طلاب و روحانیون گوهر گرانبهای اخلاق نیک و عفو را در مسیر طلبگی و تبلیغ بکار ببرند تا بدینوسیله علاوه بر رضایت خداوند، رضایت مردم را نیز کسب کرده و افراد بیشتری را به سمت احکام نوربخش الهی جذب کنند.

حجت الاسلام صفدری در پایان به هجمه های فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: در دسترس بودن تلفن های هوشمند و همچنین شبکه های ماهواره ای و نرم افزارهای اجتماعی به تهدیدی علیه سلامت روحی و جسمی جوانان تبدیل شده است، لذا طلاب تهدیدات ها را شناسایی کرده و از فرصت ها در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha