شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
بانوان

حوزه/ نشست کمیته فرهنگی بانوان کلاردشت به منظور توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ملی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحر کاظمی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) کلاردشت در این نشست ، ضمن بیان مناسبت های ماه ذی الحجه ، در خصوص فضیلت این ماه چنین بیان کرد: ذی الحجه ماه بسیار پر برکتی است و رسول خدا (ص) فرمود که عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (ده روز اول ماه ذی‌الحجه) فضیلت ندارد.

وی تاکید کرد: در بعضی از روایات آمده که شب های دهگانه ای که قرآن در سوره "والفجر ولیال عشر" به آن سوگند یاد کرده است، شب های دهه اول این ماه شریف می باشد و این سوگند به خاطر عظمت آن است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) کلاردشت گفت: وجود دو عید مهم اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر (عید ولایت) و روز عرفه و دعای بسیار گرانبهای امام حسین (ع) در عرفات، شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده است؛ لذا سزاوار است همه مومنان از فضای آکنده از معنویت این ماه غافل نشوند و در خودسازی و تهذیب نفس بکوشند.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان مسئولین و متولیان فرهنگی شهرستان کلاردشت باید طرح ها و برنامه هایی را طراحی و اجرایی کنیم که درشأن دین مبین اسلام و راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و جامعه اسلامی باشد.

بحر کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: در جهت توسعه سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها و همچنین کاهش طلاق باید کارگاه تخصصی برای خانواده ها تدارک دیده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha