یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت گفت: موضع‌گيري‌هاي سياسي و اجتماعي درست و به هنگام اساتید و روحیه انقلابي‌گري آنها، باعث الگو گیری طلاب و اثرگذاري بيشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحر کاظمی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت در نشست بصیرت افزایی که با حضور اساتید و معاونین این مدرسه برگزار شد وجود تزكيه، حكمت و علم را در تحقق حوزه انقلابي و پرورش طلاب انقلابي ضروري برشمرد و بیان كرد: موضع‌گيري‌هاي سياسي و اجتماعي درست و به هنگام استاد و روحیه انقلابي‌گري او، باعث الگو گرفتن طلبه از استاد و اثرگذاري بيشتر سخنان وي خواهد شد .

وي در ادامه با اشاره به اهميت موضوع اخلاق در حوزه ها  گفت: آن‌چه در ارتقاء اخلاقي طلاب حوزه علميه تأثيرگذار است و تا عمق روح مخاطب نفوذ مي‌كند، تنها برگزاري كلاس‌هاي درس اخلاق نيست، بلكه اخلاق عملي مي‌باشد.

مدير مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در ادامه با اشاره به آيه «يرفع الله الذين آمنوا منكم و الذين اوتوا العلم درجات»، دو امتياز مشترك اهل علم را تعليم و تربيت و احياگري دانست و اعلام كرد: همه توصيف‌ها و تجليل‌هايي كه از مقام معلم شده به علت كار تعليمي و تربيتي اوست كه جامعه مرده را زنده مي‌كند.

وی با نقل روايت «مَن تَعَلَّمَ للّه وعَمِلَ للّه وعَلَّمَ للّه، دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما»، گفت: منظور از احياگري، هدايت يعني همان شغل معلّمی است و خروجي كار حوزه و استاد نيز بايد احياگري باشد.

بحر کاظمی انسان گمراه و راه گم كرده را به انساني مرده تشبيه و خاطر نشان كرد: چنين فردي حيات مادي دارد اما حيات اصلي و معنوي خود را از دست داده كه در اين حالت معلم نيكوكار، با احياگري خود، حيات معنوي به او مي بخشد.

 انتهای پیام 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha