پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
طلاب جدیدالورود حوزه

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت گتاب، سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بزرگترین افتخار برای یک طلبه دانست و خاطرنشان کرد: ایشان هستند که طلاب را یاری و دل های آنها را جذب می کنند پس باید قدردان این جایگاه خود باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  تقی پور، مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت گتاب استان مازندران، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه گفت: هدف از ایجاد حوزه علمیه در این بخش جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی مذهبی است و  باید به‌دنبال پژوهش، تولید علم و راهکار در زمینه مشکلات اجتماعی بود.

وی با اشاره به فعالیت فرقه های انحرافی در جامعه، وجود مدارس علمیه در هر منطقه ای را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه سفیران هدایت گتاب در سال 94 با جذب 24 طلبه فعالیت علمی خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام تقی پور توجه به مسأله پژوهش مشکلات دینی، فرهنگی و علمی را از شاخصه‌های اصلی کارکرد حوزه علمیه سفیران هدایت دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با این دیدگاه بتوانیم در چارچوب بیانات مقام معظم رهبری در تولید علم در مباحث علوم انسانی برای جامعه اسلامی کاری کرده باشیم و به دنبال جلوگیری از تفکر تحصیل در حوزه با رویکرد شغلی هستیم.

وی از تحصیل 47 طلبه در مدرسه علمیه سفیران هدایت بخش گتاب خبر داد و گفت: رونق و تقویت جدی برنامه های پژوهشی رویکرد این حوزه در سال تحصیلی جدید است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه غنی ترین و با سابقه ترین دانشگاه سرزمین اسلامی است، افزود: مهم ترین نکته ای که باید با طلبه های جوان در میان گذاشت این است که یک طلبه باید از ابتدا بداند که وارد چه مسیری شده است، البته این که فردی در این دنیای مادی که گرایش های مالی و مادی گرایی و تجمل گرایی در حال جلوه گری است؛ قدم در مسیر طلبگی بگذارد، کار بسیار ارزشمندی است.

وی، سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بزرگترین افتخار برای یک طلبه دانست و خاطرنشان کرد: ایشان هستند که طلاب را یاری و دل های آنها را جذب می کنند پس باید قدردان این جایگاه خود باشیم.

امام جمعه گتاب استان مازندران، ارزش حقیقی دوران طلبگی را رضایت امام زمان(عج) دانست و گفت: هیچ مقام و جایگاهی به اندازه سربازی امام زمان(عج) و رضایت آن حضرت ارزش ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، رستگاری دنیا و آخرت را در گرو کار و تلاش خالصانه و با انگیزه الهی عنوان کرد و گفت: زندگی طلبگی با تمام مشکلات و مسائل مادی، پربرکت است و خوشبختی در دنیا و آخرت انسان را تأمین می کند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که طلبه باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود درس بخواند و سرباز امام زمان(عج) باشد، گفت: اگر طلاب در این مسیر مهم گام بردارند به حتم در دنیا و آخرت تأمین خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha