شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
منشور روحانیت

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران، روحانيت را عنصر اصلي مولد فرهنگ در نظام اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: ارزش ها و هنجارهاي ديني همواره از طريق روحانيت به جامعه تزريق مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، امروز در جمع مبلغان این شهرستان، روحانيت را عنصر اصلي مولد فرهنگ در نظام اسلامي دانست و گفت: ارزش ها و هنجارهاي ديني همواره ازطريق روحانيت به جامعه تزريق مي‌شود.

وي با اين که گفتار و کردار روحانيت به عنوان معتمدان ديني مردم در تاريخ همواره حجت شرعي افراد جامعه بوده و است، تصريح کرد: ناديده گرفتن نقش ارزنده روحانيت در تاريخ انقلاب و قبل از آن بي انصافي است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به اين که حوزه هاي علميه در تاريخ کشورمان همواره به عنوان متولي اصلي هدايت ديني در جامعه بودند، گفت: روحانيت مرجع رسمي تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه است.

وي با بيان اين که امروز با وجود همه توطئه افکني هاي دشمنان عليه روحانيت، اين قشر متعهد شيعه با همان محوريت ديني و مردمي بودن خود توانسته بيش از گذشته ارتباط خود را با عموم مردم تقويت کند به عنوان يک پناهگاه و مأمني امن براي مردم محسوب شود.

استاد حوزه علمیه مازندران تأکيد کرد: هرگز نبايد نقش حرکت گسترده نهاد روحانيت را در راستاي انقلاب که بي ترديد دستاوردهاي بزرگ فرهنگي بيش از ساير زمان ها با خود به همراه داشته است، از ياد برد و يا در طول زمان و در پرتو امواج مخالف، چنين نقشي را به فراموشي سپرد.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: بدون شک روحانيت نقش بسيار مهمي در ارتقاي سطوح فرهنگي و مذهبي جامعه و اطلاع رساني به عموم مردم به ويژه جوانان و نوجوانان در خصوص جايگاه اسلام و ولايت فقيه در جامعه را به عهده دارد.

وی ادامه داد: روحانيت در تاريخ شيعه همواره در کانون توجه دشمنان نظام قرار داشته، چرا که آنان به عظمت و قدرت روحانيت واقف بوده و همواره تلاش مي‌كردند رابطه مردم و روحانيت را تضعيف کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش علما و روحانيت در برقراري نظم و امنيت در جامعه اشاره کرد و گفت: رهنمودهاي مهم روحانيت در بخش هاي مختلف، زمينه برقراري آرامش را در جامعه فراهم مي کند.

حجت الاسلام صادقی، علما و روحانيت را امين و مورد وثوق مردم دانست و تصريح کرد: مردم در تاريخ همواره در حوزه هاي مختلف از محضر مراجع و علما براي رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي بهره برده اند. همچنین ارزش ها و هنجارهاي ديني همواره از طريق روحانيت به جامعه تزريق مي شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بيان اين که روحانيت در سه دهه اخير نقشي تأثيرگذار در استحکام پايه هاي نظام اسلامي داشته است، ادامه داد: روحانيت با همراهي ملت ايران توانسته  نظامي برپا کنند که امروز به عنوان الگويي براي همه جهانيان است.

وی همچنین ایران اسلامي را امن ترين کشور در جهان معرفي کرد و با بيان اين که اين امنيت در سايه اسلام ناب محقق شده است، خاطر نشان کرد: گسترش هر چه بيشتر ارزش هاي ديني زمينه کاهش ناهنجاري ها را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش و وظيفه روحانيت در دوران دفاع مقدس، بيان داشت: نقش روحانيت در آن دوران، نقش و وظيفه الهي است و روحانيت به دليل احساس وظيفه‌اي که در دوران دفاع مقدس پيدا کرد در جبهه حضور داشت و در رده‌هاي مختلف به ايفاي نقش پرداخت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه امروز هم روحانيت در صحنه نبرد حضور دارد، تصريح کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند تا با القائات و شبهاتي عقايد جوانان ما را بربايند.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که امروز روحانيت در اين جبهه مشغول مبارزه با دشمنان است، يادآور شد: امروز روحانيت وظيفه دارد تا پاسخ شبهات و القائات را بدهند و قلب و روح جوانان را متوجه اسلام کنند و نگذارند تا اسلام فراموش شود

وي افزود: اهميت جایگاه روحانيت در جامعه به حدي است که اين انقلاب منهاي روحانيت از واقعيت خود دور مي‌شود از اين‌رو بايد روحانيان با اتکا به مواد ديني، ارزشي الهي و قرآن کريم باور فرهنگي داشته باشند و به خودباوري فرهنگي برسند، چرا که اين مولفه از عوامل ارتقاي بصيرت است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: پس از پيروزي انقلاب روحانيت در نظام سياسي و اجتماعي و اجرايي کشور، نقش بسزايي ايفا کرده است و به دليل اعتماد به جايگاه روحانيت جامعه در مسير صحيح قرار گرفت.

وي با تاکيد بر لزوم توجه ويژه طلاب به تحصيل علوم، افزود: طلاب بايد درست و جدي تحصيل کرده، تحصيل را عبادت دانسته و اين نکته را از ياد نبرد که در حوزه علميه فارق‌التحصيلي وجود ندارد، چون کسي مي‌تواند معارف اسلام را بيان کند که اسلام را درست فهميده باشد و راه درست فهميدن اسلام خواندن درس‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha