شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دار الافتاء مصر

حوزه/ دار الافتاء مصر فتوا داد: استفاده از سلاح های کشتار جمعی به قصد دفاع و بازدارندگی برای کشورهای اسلامی شرعا مطلوب است اما نگهداری و استفاده از آن ها توسط گروه های خود سر و افراد حرام است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، دار الافتاء مصر با فتوا داد استفاده کشورهای اسلامی از سلاح های کشتار جمعی به منظور دفاع در مقابل تهاجمات دشمن شرعا مطلوب است زیرا خداوند در قران می فرماید "و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم  "انفال 60

در این فتوا بعد از تعریف اسلحه کشتار جمعی و تقسیم آن به 3 نوع سلاح تمی شیمیای و بیولوژیکی و توضیح هر یک از آن ها آمده است:

خداوند در آیه بالا امر به بازدارندگی در مقابل دشمن کرده است تا دشمن در ذهنش خیال مواجهه با مسلمانان را نپروراند . باز دارندگی همان گونه که در حدود و تعزیرات وجود دارد در مسائل سیاسی نیز به عنوان سیاست دفاعی وجود دارد که در علم استراژی نظامی بحث می شود.

دارالافتاء مصر با تاکید بر حمرت تملک و استفاده  از سلاح های کشتار جمعی به وسیله  گروه های خودسر و افراد گفت: استفاه از این سلاح ها توسط گروه های خودسر  سبب ایجاد مشکلات و سختی های فراوان برای جامعه مسلمین و تمام دنیامی شود همچنین این کار نقض قوانین بین المللی می باشد که کشور های اسلامی آن را پذیرفته اند.

استفاده از این سلاح ها توسط مجموعه های خود سر به کشته شدن زنان و کودکان، تلف شدن اموال مسلمین و آزار و اذیت مسلمانان آن کشور می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha