یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تشکیل کمپین مبارزه با فساد و بی‌حجابی در پاکستان

حوزه/ در مراسم «حجاب جهانی» که در شهر لاهور برگزار شد، از سازمان نظارتی امور رسانه‌های الکترونیکی خواسته شد تا داشتن حجاب اسلامی برای مجریان زن را اجباری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nation.com، یک سازمان خصوصی که در راستای مبارزه با بی‌حجابی و ترویج چادر در میان زنان مسلمان پاکستانی فعالیت می‌کند قصد دارد کمپینی به منظور متقاعد کردن زنان قانوگذار پاکستانی به پوشیدن حجاب تشکیل دهد.

سازمان خصوصی «تحریک چادر» در پاکستان از زمان راه‌اندازی تاکنون تقریبا 550 هزار عدد چادر در میان زنان در گروه‌های مختلف اجتماعی توزیع کرده است تا آنان را به پوشش اسلامی براساس آموزه‌های دینی تشویق نماید.

در مراسمی با نام «حجاب جهانی» که در لاهور و در مرکز هنری الحمراء برگزار شد، شرکت‌کنندگان از سازمان نظارتی امور رسانه‌‌های الکترونیکی پاکستان خواستند تا تمامی داشتن حجاب اسلامی را برای مجریان تلویزیونی زن در این کشور در هنگام اجرای برنامه‌های تلویزیونی اجباری کنند.

سخنرانان این مراسم را عدالت نظیر قاضی، عدالت احمد فاروق شیخ، پیر احمد سیبتانی حیدر، محمد الیاس چودری، سید حسن نعیم الشاه، سید جواد علی شاه و سید مصطفین حیدر شاه تشکیل می‌دادند.

به علاوه در قطعنامه منتشر شده در این نشست، شرکت‌کنندگان از کارگزاران دولتی در پاکستان خواستند تا در ملاقات‌های خارجی از دست دادن با زنان اجتناب کنند.

این قطعنامه همچنین خواستار ممنوعیت فیلم‌ها، موسیقی‌ها و مجلات هندی در پاکستان شده و آنان را تهاجم فرهنگی به کشور دانست. سازمان تحریک همچنین یک کمپین بیداری به منظور مقابله با برنامه‌های مبتذل صبحگاهی در پاکستان راه‌اندازی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha